09-02-2013, 11:24 PM
baun Skrev:Jeg forstod vel bare Mads som jo vel sælger ganske meget Rolex med og uden papirer, fandt det vanskeligt at få de høje priser for papirene (som hører til urene)? Var det ikke tilfældet?hannover_dk Skrev:et par % måske i glædesværdi - og jeg er i princip helt kold overfor papirer og boxe - så et par % ville jeg måske gi.
For mig er det heller ikke et spørgsmål om sikkerhed for ægthed. Kan man fake et ur kan man fake papirer, så JO lidt sjovt med et par procent
Har det ikke i nogle år bare været hypet en del op og nu fundet sit leje?
vh
Det har vist aldrig været dyrere end nu? I hvert fald udfra hvad der forlanges.
vh Baun
Mads skrev;
Nu har jeg handlet en del vintage Rolex gennem tiden, og alle snakker om hvor eftertragtede de komplette sæt er, og at man skal gå efter disse, da det er den bedste investering osv. MEN når det så er sagt er mine erfaringer, at stort set ingen vil (eller kan?) betale de 20-30 % ekstra et sådan koster. Hverken i DK eller internationalt, hvor markedet af potentielle købere nok er 1/10 størrelse kontra noget uden tilbehør. Det er jo ikke tilbehøret man går med er manges argument, og de 10-30 k prioriterer de fleste at bruge på et andet ur frem for et komplet sæt.
Det giver en del fornuft i mine øre, men jeg har aldrig hverken købt eller solgt efter tilbehør med uret. Jeg tror det har været en hype og nok en mere risikofyldt investering eller selve urene er - men rent gæt
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)