Vintage Rolex med eller uden papirer?
Jeg tror det er en blanding af flere ting. Vintage Rolex har altid været i høj kurs og samtidig har priserne på Rolex (nye som gamle) i de senere år været voldsomt stigende. Det har efter min overbevisning gjort at vintage Rolex uden papir er nået op i et urealistisk prisleje, og priserne på eksemplarer med papir er simpelthen røget op i et niveau hvor de færreste kan/vil være med helt grundlæggende. Til prisen er der bare for mange andre spændende alternativer.
Som med så mange andre ting er det jo således at en sælger sagtens kan sætte sit komplette eksemplar til salg til 100K fordi vedkommende mener det er det værd, men det er jo kun den pris værd hvis der faktisk findes en køber til det til prisen.....

Min holdning er at jeg gerne betaler en merpris for B&P, så længe det ikke er en urealistisk merpris. Ser vi på røde Subs, så kan et fornuftigt eksemplar erhverves for rundt regnet 55-60K... Personligt ville JEG ikke betale mere end 5-10K mere for B&P, men at finde et komplet eksemplar til 65-70K er mere end almindeligt svært. Generelt starter de vel ved 80K....Og der syntes jeg personligt at 20-25.000 for en cigaræske og et stykke papir er hul i hovedet.

Min komplette Røde Sub havde jeg som bekendt til salg til 75K, som jeg selv syntes var en god pris..... Og selv til den pris var det svært og den blev derfor byttet væk til noget nyere i stedet.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Vintage Rolex med eller uden papirer? - af MortenKN - 08-02-2013, 08:49 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)