Vintage Rolex med eller uden papirer?
Der er nok relativt få købere til vintage ure med box og papir. Man skal være "meget samler" for at ville betale meget ekstra, for at få "hele sættet".

Men det er jo også derfor det er lidt sport at finde og købe disse sæt. Det er liebhaveri.

Men netop det der er svært at finde idag og derfor også er sat til "overpris" og derfor tager tid at sælge - tror jeg det er den bedste investering. Det svarer til en ejendons beliggenhed. Du kommer til at betale en overpris, men historien viser at det ofte - især i et opgående marked bliver den bedste investering. Og der er måske endda en tendens til at det også holder prisen i et nedadgående marked.

Jeg betalte ca 10 K for et Constellation med box og papir. Havde uret være alene ville 7 K formentlig have være en ok pris.

Når vi taler Rolex er det andre summer, men mekanismen er vel den samme.

Måske er der dog en forskel. Det er meget let at finde Vintage Omegaer... der er bunkevis. Det er svært at finden dem i super stand. Det er sværere at finde dem med original box og i fin stand - og det er sjældent at finde dem med box og papir - og derfor atråværdigt for en samler Icon_razz

At folk som intereserer sig for nye ure går så meget op i box og papir undrer mig - for det er jo meget let at finde = ikke noget særligt eller specielt. Jeg tror det stammer fra at vintage ur samlere går op i det - og så har det smittet af. Icon_cool

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Vintage Rolex med eller uden papirer? - af baun - 08-02-2013, 01:12 PM
Re: Vintage Rolex med eller uden papirer? - af MortenKN - 08-02-2013, 08:49 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)