29-07-2012, 10:31 PM
Mads Gjødesen Skrev:Ses på servicepriserne vs. nyprisen er de dyre ure faktisk ikke så dyre at servicere endda.
Et AP ROO koster ca. 158.000 kr. og 10.300 kr. at servicere. Det er 6,5 %
Et AP RO Perpetul Calendar koster ca. 418.000 kr. og 23.000 kr. at servicere. Det er 5,5 %
Et Rolex Sub 116610 koster 53.500 kr og 4.300 kr. at servicere. Det er 8,0 % af nyprisen.
Et Certina DS Diver koster ca. 4.700 kr. og ca. 2.000 kr. at servicere. Det er 42,5 % af nyprisen.
Alle priser er grundpriser på service uden reservedele.
Jeg prøver ikke at retfærdiggøre høje servicepriser på dyre ure, og er da helt enig i at såvel service tid som priser gerne måtte få et "servicetjek". Jeg er selv fan af de dyre ure og har nok vendt mig til servicepris niveuet. Det er dyrt at køre på første klasse uanset om vi taler ure, biler, eller noget helt tredje i den boldgade. Vil man ikke betale prisen står det heldigvis folk frit for at vælge noget andet. Der er INGEN high-end ur-producenter der leverer 14 dages fabriksservices på deres ure til spotpriser under 5 k.
/Mads
Stærkt med information fra dem som kender priserne.
Mads Gjødesens lille procentuelle liste siger vist alt!
Sat på spidsen, kan man vel sige, at: Har man overskud nok til et ur til 400K er det nok ikke et service til
ca. 20K der vælter læsset......og mon ikke man overlever det halve år man skal undvære sit næstbedste ur ;-}
Cheers, Jesper

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)