14-06-2012, 08:09 PM
Er Velaturaen i fin stand, så er 1700 DKK bestemt en fair pris, synes jeg. Til den pris kunne jeg såmænd selv finde på at købe sådan en klokke
Hvad angår tryktest, så vil jeg se denne som en ekstra sikkerhed. En tryktest kan afsløre, om uret reelt ER tæt. Det er før set, at en pakning er kommet i klemme efter påskruning af bagkassen, og så er uret altså ikke tæt - selv om det har fået skiftet pakning
Tryktesten kan dermed ses som en test af selve det arbejde, som er pågået ifbm batteriskifte, pakningsskife eller lignende. Better safe than sorry, ville jeg her henholde mig til
Og så er der naturligvis forskel på, hvorvidt du skal anvende uret til en plask i poolen, eller om du skal dykke ned på 30 meter. Skal du hygge i poolen, så er urmagerens standard trykmåler jo alt rigeligt at teste med - og det koster vist heller ikke mange basseører at få urmageren til lige at teste efter endt arbejde. Forhåbentlig er det almindeligt ifbm arbejde på en diver, som har været adskilt (Velaturaen er jo en 200m rated diver). Det er jeg ret sikker på, at Ivan vil give mig ret i
Hvad angår tryktest, så vil jeg se denne som en ekstra sikkerhed. En tryktest kan afsløre, om uret reelt ER tæt. Det er før set, at en pakning er kommet i klemme efter påskruning af bagkassen, og så er uret altså ikke tæt - selv om det har fået skiftet pakning
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)