14-06-2012, 04:49 PM
Når du "angriber" gang præcisionen på et automatisk ur så hårdt som du gør, så medtænkt meget gerne, at uret drives fuldt og helt af små mekaniske dele, som tilsammen udgør urets "hjerte". Lidt af et lille mirakel, at sådanne klokker rent faktisk kan fremstilles og sælges for under 1500 DKK - kunne jeg hævde
Hvis du gør en gang præcision på +30 sekunder op i antal sekunder i alt på et døgn, så får du nok også et lidt mere nuanceret billede af "afvigelsen", som vil ligge ret lavt på en procent skala
Foranstående blot for lige at få nuanceret billedet en smule
Men du har ganske ret i, at quartz værker er mere præcise end mekaniske værker. Quartz værker vil også generelt være mere robuste og hårdføre, og har således klart en brettigelse i ur verdenen. Den viste Velaltura er i øvrigt yderst vellavet og har Marinemaster clasp, så uret kan udvides imens det sidder på håndleddet. Smart og funktionelt til en rimelig pris
Kasseforarbejdningen er god og uret har en super god størrelse og en lav højde. Jeg har selv haft modellen i både sort og orange, og gummi remmen til modellen er en af Seikos mest vellavede, efter min mening, så helt klart en Seiko, som er værd at gå efter.

Din lokale Seiko AD kan sikkert give dig en god pris på modellen. Ellers kan du købe modellen via ebay.co.uk, hvor klokken også kan findes til en fair pris. Jeg tror også, at CT-Watches har modellen hjemme, men helt sikker er jeg dog ikke...
God fornøjelse med jagten på din nye klokke
Men du har ganske ret i, at quartz værker er mere præcise end mekaniske værker. Quartz værker vil også generelt være mere robuste og hårdføre, og har således klart en brettigelse i ur verdenen. Den viste Velaltura er i øvrigt yderst vellavet og har Marinemaster clasp, så uret kan udvides imens det sidder på håndleddet. Smart og funktionelt til en rimelig pris

Din lokale Seiko AD kan sikkert give dig en god pris på modellen. Ellers kan du købe modellen via ebay.co.uk, hvor klokken også kan findes til en fair pris. Jeg tror også, at CT-Watches har modellen hjemme, men helt sikker er jeg dog ikke...
God fornøjelse med jagten på din nye klokke
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)