18-05-2012, 10:55 PM
kristofferJ Skrev:Der er ikke så mange ikke-urnørder der kender iwc, men de fleste kender derimod omega. Det er nok en af grundnene til der er så mange po'er.
En anden ting, hvorfor må et bedre køb ikke koste mere, i mine øjne er et 3536 meget billigere end et PO, da man får mere ur per krone brugt.
Alt dette er bare min mening, og den skal ikke læses som andet. Alle skal have deres egne meninger, men det er sjovt at hører hvad andre tænker
Jammen ..... det er jo præcis udfra din subjektive vurdering at DU har valgt IWC, så det er let at forstå dit argument, men altså masser af urnørder vælger Po'er (og meget andet) så måske er IWC trods alt ikke jordens 8 vidunder. Det er fint og ok osv.
For under 30 k kan du få den nye PO (brugt) med cal 8500 - ikke så ringe.
Du kan også få et brugt Rolex
Eller et brugt IWC
gode køb - og nogen foretrækker det ene mens andre foretrækker det anden - netop fordi vi vægter forskellige kvaliteter forskelligt.
Prisen på et ur er sammensat af urets kvalitet og brandværdi. Rolex er et dyrere (mere værdifuldt) brand end Omega - og så ville det da være tosset af Rolex ikke at lade en køber betale for det. Rolex branded er også dyrere end IWC, men IWC er dyrere end Omega..... og logikken siger derfor også at en større del af IWC'ens pris går til at betale for branded end for Omegas vedkommende.
...... netop derfor kan man få mere for pengene ved at købe brands som ikke er så højt profilerede. seiko er vel det bedste eksempel på at man får mere kvalitetsur for pengene der en de dyrere Swiss made ure i samme kvalitet til dobbelt pris.
vh Baun
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)