20-03-2012, 11:01 PM
Bjarne Skrev:Især denne her er jeg ret vild med - Kim som er vores SM 300 ekspert spottede et fake SM300 i udstillingenMod og mod ... det var nok nærmere en "lettere" frustration over, at de havde sluppet en så åbenlys bastard ind i den fine samling. Jeg har selv en korrekt Royal Navy SM300 og ved hvor der skal kigges;-). Som Jon korrekt antyder, så er der ingen militær SM300'er der er med dato og det var der på denne her (som det også kan anes på billedet). Dato vinduet var også "udskåret" forkert på skiven og skiven som sådan var helt fake. Lukkede 6 og 9 og minutstreger bag lumen på 6 og 9. Bagkassens militær ID markeringer var laserindgraveret og nummerne brugt var de samme som på en række andre fakes. Desuden så det ikke ud til, at springsbars var "fixed"/svejset fast, men det fik jeg ikke set nærmere på, da den var ude.
Det kræver godt nok mod at stille sig op på Omegas hjemmebane og fortælle at et af deres uret er fake, det tager jeg hatten af for, hvis han havde taget fejl havde håne retten forfulgt ham længe.![]()
Men kunne være interessant med et billede af uret samt beskrivelse af hvad det var der fangede Kim's øjne på fake uret
Sidst, men ikke mindst, så var referencenummeret hverken det korrekte 165.024 (eller det oplagte 166.024, hvis det havde været en korrekt alm. dato model der var ombygget), men et nummer som ikke hørte til nogen SM300, men et andet Omega (alm. dress ur m/dato). Reference nummeret som stod inde i bagkassen og som urmageren dernede, sammen med værksnummeret, checkede op imod arkivet, skal nok ikke ud i et offentligt forum. Kan tilgå mundtlig ved lejlighed. Jeg ønsker ikke at hænge Omega ud på nogen måde. Jeg fik dem gjort opmærksom på problemet og der slutter den for mit vedkommende.... medmindre den stadig er der næsten år, for så ryger historien ud til verdenspressen
/Kim

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)