21-02-2012, 10:46 AM
Runetr Skrev:Jeg trak det op stille og roligt her til morgen, var slet ikke i tvivl om hvornaar jeg burde stoppe, saa er der da styr paa det!
- Saa langt, saa Godt!
Hvor tit kan i faa jer til at gaa med jeres speedy?
Naar i ikke bruger det, gaar jeg ikke udfra at i traekker det op, men lader det gaa i staa ogsaa traekker det op naar i skal bruge det?
Ham jeg koebte uret af, har stortset ikke brugt det i 30 aar, saa lad os haabe der gaar lidt endnu foer et service bliver noedvendigt:)
/Rune
Jeg går med min Speedy så ofte jeg har lyst. Det kan godt tåle at blive brugt. Det var trods alt netop det ur NASA testede og fandt egnet.
Men jeg bruger det ikke når jeg laver hårdt arbejde eller vådt og beskidt arbejde.
Og jeg trækker det ikke op i perioder hvor jeg ikke bruger det.
Hvor ofte det skal have service tror jeg ikke kun har at gøre med om det har ligget i en skuffe, men også om hvor tæt det er. Om olie osv. bliver degenereret/stift eller hvad ved jeg. Det samme gælder pakninger. De kan blive møre.
Men så er der jo også forskel på hvordan man bruger uret. Hvis det aldrig kommer i nærheden af vand gør en lidt mør pakning jo ikke så meget. Vasker man op hver dag med uret på kan nye pakninger være en god ide.
Men nyd det i fulde drag. Det er et ur som tåler at blive brugt.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)