-
Kære Kalle

Jeg har de sidste 10 år udelukkende brugt Garmin Forerunner til sport, herunder primært løb og cykling.

Mine erfaringer er, at alt GPS udstyr bliver påvirket at f.eks. gadebelysning. En af de største fejl der laves med et GPS ur er, at brugeren tager det på og afventer at GPS'en er på plads. Dette er ikke korrekt og man skal i stedet lade uret ligge stille og lade det finde GPS'erne. Dette kan være svært inde i byen, da den påvirkes af gadelys m.m. Det er her også vigtigt at man venter med at løbe, til den er nede på en nøjagtighed på omkring 15, da der ellers vil være for stort udslag på de tider den måler. Jeg kan f.eks. kæmpe med at få den til at opfange signal uden for min gadedør, men går jeg ind i min gård fanger den med det samme.

Alt dette har dog ikke nogen effekt på selve pulsmålingen og jeg har aldrig oplevet at den har målt forkert. Jeg fugter selv måleenheden på pulsbæltet, så jeg er sikker på at den har forbindelse med min krop.

Jeg har godt styr på mine tider og hvis mit ur har lavet en fejl, kan det jo ses på kurverne i Garmin Connect, hvilket jo så giver muligheden for lige at trække lidt fra sine tider.

Så jeg tror ikke du finder et bedre produkt end Garmin og skal du være sikker, må du ud med målebånd og opmåle en rute, hvor du så tager tid med et stopur og selv omregner dine tider.

Bare min subjektive erfaring med næsten daglig brug af et Garmin Forerunner.........

Torben
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Pulsmåling/afstands/rutemåling til intervalgang mm. - af Black Seal - 27-01-2013, 03:30 PM
Re: Pulsmåling/afstands/rutemåling til intervalgang mm. - af Black Seal - 27-01-2013, 03:57 PM
Pulsmåling/afstands/rutemåling til intervalgang mm. - af Black Seal - 01-02-2013, 04:07 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)