15-12-2011, 08:06 PM
Der er jo selvfølgelig en Omega Speedmaster Profesional.
Men modellerne skiftede så hvis uret er produceret før ca 1968 - atlså en årgang 1967 eller tidligere har den et lidt finere værk caliber 321 kolonne chronograf end hvis den er efterfølgeren med cal 861 som er en knaststyret chronograf.
den letteste måde at få svar på er at skrue bagsiden af. Så kann du notere calibernr - caliberens produktions 2xxxxxxx samt modelnr som står indvendig i bagkassen fx. 145.012 (som min nedenfor).
Er den med cal 861 er den ca.10 K mindre værd end hvis den er med 321 - alt andet lige. prisen på en som min ligger på ca 22 K - vil jeg tro
Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.
Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

vh baun
Men modellerne skiftede så hvis uret er produceret før ca 1968 - atlså en årgang 1967 eller tidligere har den et lidt finere værk caliber 321 kolonne chronograf end hvis den er efterfølgeren med cal 861 som er en knaststyret chronograf.
den letteste måde at få svar på er at skrue bagsiden af. Så kann du notere calibernr - caliberens produktions 2xxxxxxx samt modelnr som står indvendig i bagkassen fx. 145.012 (som min nedenfor).
Er den med cal 861 er den ca.10 K mindre værd end hvis den er med 321 - alt andet lige. prisen på en som min ligger på ca 22 K - vil jeg tro
Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.
Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)