Paneristi
Hej

Jeg har ikke erfaring med handel på Paneristi, har dog tit været 'derinde'.
Jeg vil fokusere på Europa som handelsområde for at spare efterfølgende pålæggelse af moms og told, pas på Schweitz, dér lægges efterfølgende moms på, men ikke told.
Jeg vil handle via de hjemlige handelskanaler på nettet eller Chrono24.
Man skal være meget opmærksom og på vagt. Det er desværre min erfaring, at hvis der er en side af uret som ikke er fotograferet, skyldes det én eller anden defekt. Heldigvis har jeg opdaget dette ved at sidde med uret i hånden. Jeg beder nu altid om supplerende fotos, gerne i dagslys, det har aldrig været et problem og de seneste handler har jeg kun været meget tilfreds med.
Et ur kan godt være flot at se på selvom det har nogle år på bagen - nogle gange FOR flot! Har eksempelvis lige set et Panerai til særdeles fornuftig pris på nettet, men hvis man kigger godt efter på billederne kan man se at det er poleret, faktisk så voldsomt at der omkring hornene er store fordybninger! Sådan et ur har tabt meget i værdi, jeg ville ihvertfald ikke røre ved det! Det jeg prøver at sige er blot, at billeder kan afsløre enddog rigtig meget.
Jeg har faktisk selv netop betalt en privat sælger fra spanien en pæn sum penge efter handel på Chrono24 og venter nu på at drømmeuret skal dukke op, spændende! Icon_e_surprised
For et par uger siden var jeg lige ved at betale en fyr fra Scotland penge for et ur til en fantastisk pris, det lød for godt til at være sandt - og var det osse! Da jeg undersøgte hans opgivne adresse, boede han der ikke, og da jeg tilfældigvis har en skotsk ven som ville foretage handlen personligt på mine vegne hørte vi ikke mere fra fyren - det var et 'scam'!
Man kan altså gøre meget selv for at sikre at handlen bliver en succes, netbutikkerne er naturligvis det sikreste, de giver også garanti og returret
Véd ikke om du kunne bruge dette til noget, men held og lykke med dit kommende Panerai, har selv ét og er superglad for det!!

Michael
İmage
Svar

Beskeder i denne tråd
Paneristi - af MSH113 - 06-11-2011, 01:40 AM
Re: Paneristi - af MichaelSC - 06-11-2011, 08:06 PM
Re: Paneristi - af Finetime - 07-11-2011, 12:33 AM
Re: Paneristi - af MichaelSC - 14-11-2011, 01:29 AM
Re: Paneristi - af Finetime - 15-11-2011, 12:57 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)