Urdebatten / Urforum
Paneristi - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Paneristi (/showthread.php?tid=76558)

Paneristi - MSH113 - 06-11-2011

Jeg har længe gået med tanker om at rekvirere mig et Panerai og har ligesom så mange andre set mig lun på den ene model for så at skifte mening og falde for en anden. Problemet er nu ikke så meget hvilken model jeg vil købe, men mere hvor jeg vil skaffe mig den fra, da flere af dem jeg finder interessante ikke lige hænger på træerne. Derfor har jeg kigget på flere af de annoncer der findes på f.eks. Paneristi.com, hvor udbuddet er ret stort.
Er der nogen der kan berette om egne erfaring med køb derfra?
Jeg mener at overføre 50.000 eller mere for et ur, som man ikke kan se "live" og til en person man ikke kender er jo lidt riski.
Jeg er dog med på at folk handler via deres rennomé, men alligevel, det virker som lidt af en satsning...
Er det virkelig nødvendigt at skulle til at booke flyrejse til evt. Haag eller andre europæiske byer for at kunne se urene og møde deres ejere.
Hvad mener i, hvad vil i turde binde an på?
Jeg vil jo aldrig have muligheden for at kunne tjekke at alt nu er som det skal være inden jeg sidder med uret i hånden og evt. får det gennemgået af en urmager.
Alle indlæg er velkommen.
På forhånd tak.

Re: Paneristi - MichaelSC - 06-11-2011

Hej

Jeg har ikke erfaring med handel på Paneristi, har dog tit været 'derinde'.
Jeg vil fokusere på Europa som handelsområde for at spare efterfølgende pålæggelse af moms og told, pas på Schweitz, dér lægges efterfølgende moms på, men ikke told.
Jeg vil handle via de hjemlige handelskanaler på nettet eller Chrono24.
Man skal være meget opmærksom og på vagt. Det er desværre min erfaring, at hvis der er en side af uret som ikke er fotograferet, skyldes det én eller anden defekt. Heldigvis har jeg opdaget dette ved at sidde med uret i hånden. Jeg beder nu altid om supplerende fotos, gerne i dagslys, det har aldrig været et problem og de seneste handler har jeg kun været meget tilfreds med.
Et ur kan godt være flot at se på selvom det har nogle år på bagen - nogle gange FOR flot! Har eksempelvis lige set et Panerai til særdeles fornuftig pris på nettet, men hvis man kigger godt efter på billederne kan man se at det er poleret, faktisk så voldsomt at der omkring hornene er store fordybninger! Sådan et ur har tabt meget i værdi, jeg ville ihvertfald ikke røre ved det! Det jeg prøver at sige er blot, at billeder kan afsløre enddog rigtig meget.
Jeg har faktisk selv netop betalt en privat sælger fra spanien en pæn sum penge efter handel på Chrono24 og venter nu på at drømmeuret skal dukke op, spændende! Icon_e_surprised
For et par uger siden var jeg lige ved at betale en fyr fra Scotland penge for et ur til en fantastisk pris, det lød for godt til at være sandt - og var det osse! Da jeg undersøgte hans opgivne adresse, boede han der ikke, og da jeg tilfældigvis har en skotsk ven som ville foretage handlen personligt på mine vegne hørte vi ikke mere fra fyren - det var et 'scam'!
Man kan altså gøre meget selv for at sikre at handlen bliver en succes, netbutikkerne er naturligvis det sikreste, de giver også garanti og returret
Véd ikke om du kunne bruge dette til noget, men held og lykke med dit kommende Panerai, har selv ét og er superglad for det!!

Michael

Re: Paneristi - Finetime - 07-11-2011

Har altid haft det bedst med at stå med uret i hånden og derefter vurdere om det er noget jeg skal springe ud i. Du nævner selv det med flybillet hotelophold osv... har gjordt det et par gange og det har været en fed oplevelse jeg og konen har fået ud af det.(så er alle glade)

Man kan brænde sig noget så grusomt tænk du sender 50K til en du tror på og får en pakke med en brugt telefonbog.(Det gør ondt)

Vil ikke have de store problemmer med at handle med ursælgere der har gode feedbacks, men aligevel.

Bestilte og købte et ur hos Wempe i berlin sidste år,, fik et chok da jeg fik den hjem,, spritnyt ur med 2 dybe ridser i kassen, ikke bare små men dybe ridser det undrede mig meget, tog kontakt til dem hvor jeg sendte fotos og spurgte om det var et nyt ur de havde sendt mig?? Hvorefter de undskyldte med at det havde de ikke set,,men om jeg kunne komme forbi hos dem???
Det døde hen da jeg ikke ville bruge mere tid på dem. Det er altså en verdenskendt urhandler vi snakker om. Hvad kan man så forvente af de mindre af dem.

Når du er oppe i den prisleje så tag en forlænget weekendtur og nyd det istedet for at stresse.

Re: Paneristi - MichaelSC - 14-11-2011

Finetime Skrev:Har altid haft det bedst med at stå med uret i hånden og derefter vurdere om det er noget jeg skal springe ud i. Du nævner selv det med flybillet hotelophold osv... har gjordt det et par gange og det har været en fed oplevelse jeg og konen har fået ud af det.(så er alle glade)

Man kan brænde sig noget så grusomt tænk du sender 50K til en du tror på og får en pakke med en brugt telefonbog.(Det gør ondt)

Vil ikke have de store problemmer med at handle med ursælgere der har gode feedbacks, men aligevel.

Bestilte og købte et ur hos Wempe i berlin sidste år,, fik et chok da jeg fik den hjem,, spritnyt ur med 2 dybe ridser i kassen, ikke bare små men dybe ridser det undrede mig meget, tog kontakt til dem hvor jeg sendte fotos og spurgte om det var et nyt ur de havde sendt mig?? Hvorefter de undskyldte med at det havde de ikke set,,men om jeg kunne komme forbi hos dem???
Det døde hen da jeg ikke ville bruge mere tid på dem. Det er altså en verdenskendt urhandler vi snakker om. Hvad kan man så forvente af de mindre af dem.

Når du er oppe i den prisleje så tag en forlænget weekendtur og nyd det istedet for at stresse.

Ja, det bedste er utvivlsomt at stå med uret i hånden, en face to face handel, men hvis nu drømmeuret annonceres på nettet, liiiige det man drømt om har ventet på i meget lang tid, så syntes jeg stadig man skal overveje handel via nettet.
Jeg har nu modtaget MIT drømmeur fra Spanien, købt via en stor international ur-portal. Jeg modtog fine billeder taget i dagslys med en iphone og da jeg modtog uret var det fuldstændig som forventet - ingen negative overraskelser! Snarere tværtimod; hvis fotos er skarpe er de ofte mere nådesløse i deres detaljegengivelse end hvad normalt opfattet af det blotte øje.

Michael

Re: Paneristi - Finetime - 15-11-2011

MichaelSC Skrev:Ja, det bedste er utvivlsomt at stå med uret i hånden, en face to face handel, men hvis nu drømmeuret annonceres på nettet, liiiige det man drømt om har ventet på i meget lang tid, så syntes jeg stadig man skal overveje handel via nettet.
Jeg har nu modtaget MIT drømmeur fra Spanien, købt via en stor international ur-portal. Jeg modtog fine billeder taget i dagslys med en iphone og da jeg modtog uret var det fuldstændig som forventet - ingen negative overraskelser! Snarere tværtimod; hvis fotos er skarpe er de ofte mere nådesløse i deres detaljegengivelse end hvad normalt opfattet af det blotte øje.

Michael

Som sagt har ikke de store problemer med at handle med ursælgere som har positivt feedback Icon_cool Og tillykke med dit nye ur.