17-10-2011, 11:54 PM
Der er, ikke for mig, den store overraskelse i, at Seiko anvender et godt og robust værk, til at videreudvikle på. Sådan har Seiko gjort i mange år, og det er så også tilfældet her. F.eks., så er 7S26 jo baseret på 7xxx værkerne fra engang i 70´erne
. Der er jo ingen grund til at smide gode konstruktioner ud med badevandet, blot fordi det skal være "nyt"
Når det er sagt, så er jeg ikke enig i, at 6R15 "bare" er et 7S26 værk - se f.eks. "hack leveren", og hvad med den ekstra stødsikring, som f.eks. ses i 7S36 værkerne, den er ikke nævnt her? Gang reserven er væsentlig højere og det er præcisionen også. Dermed må andre dele altså også være en kende forbedrede - ifølge min logik - men jeg kan jo tage fejl
Jeg er ikke værk kyndig på nogen måde, men som jeg læser tingene, så må der altså være nogle ændringer, som den gode Randall ikke helt får med. Hvad skulle idéen ellers være med at ændre værket, hvis det var godt nok, som det var

I øvrigt, så vil jeg da lige sige tak til Jesper, for at bringe emnet op
Godt spottet, Jesper 
Og hvor er det fedt, at vi her i en tråd om Orient, kan ende ud i en god snak om Seiko værker. Off topic KAN godt være af det gode
I øvrigt, så vil jeg da lige sige tak til Jesper, for at bringe emnet op
Og hvor er det fedt, at vi her i en tråd om Orient, kan ende ud i en god snak om Seiko værker. Off topic KAN godt være af det gode
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)