|
Det er lige ved og næsten ... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Det er lige ved og næsten ... (/showthread.php?tid=76480) Sider:
1
2
|
Det er lige ved og næsten ... - Joepete - 17-10-2011 Orient 300m Saturation Diver er en super klokke: God størrelse til mit håndled, velbygget, Lækker krone, 5,3mm safirglas ![]() ![]()
Re: Det er lige ved og næsten ... - Tukjær - 17-10-2011 Et dejligt ur, som jeg efterhånden har haft et par stykker af.... Og gerne så her igen... Sidder lige nu med et Seiko MM300 på armen. Ofte bliver disse 2 ure målt imod hinanden, og det eneste punkt hvor MM300 er klar vinder, er værket.... Jeg har aldrig haft problemer med præcisionen på disse ure. De går ok... ![]() ![]()
Re: Det er lige ved og næsten ... - Joepete - 17-10-2011 Fine billeder, Claus Efter min mening, "vinder" MM300 på flere punkter end værket: Selve monocoque konstruktionen Kasseforarbejdning Skiveforarbejdning Viserforarbejdning Lynette Stål dag/dato baggrund Det skal dog også retfærdigvis nævnes, at Seiko MM300 koster cirka 75% mere end den nye "version" af Orient 300m diveren Jeg glemte helt at nævne, at Orient laver den flotteste dybe orange skive, som jeg til dato har set ![]() Og så har de ikke den "logiske unode", som Seiko f.eks. har, med at markere visere med sort på en orange klokke Re: Det er lige ved og næsten ... - Kristofferj - 17-10-2011 Jeg er lidt ligeglad med værket, bare den holder tiden godt, min er +2 sek om dagen. Så for mig er det noget nær den perfekte diver. Syntes det er rigtig fint der er brugt penge på andre ting end, at smide et hammerdyrt GS værk i:D Vh Re: Det er lige ved og næsten ... - Jeremy - 17-10-2011 Kommer helt til at savne mit gamle Orient
Re: Det er lige ved og næsten ... - Joepete - 17-10-2011 Mindre end et "hammerdyrt GS værk" kunne jo også gøre tingene, Kristoffer Du har ret i, at uret ser super godt ud på Ammo rem, René. Og det skyldes jo, mener jeg, at Orient har lavet den lille godt tænkte "indsats" neden for urkassen, så hornene ikke bliver så "lange", som f.eks. på en Sumo. God tænkt af Orient Re: Det er lige ved og næsten ... - Kristofferj - 17-10-2011 Syntes ikke det er dyrt når man ser på de andre elementer, hvor uret er rigtig godt med. Man kan sige at det grimme værk ikke er nok til at trække ned i mit helhedsindtryk af uret:) Re: Det er lige ved og næsten ... - Jeremy - 17-10-2011 Joepete Skrev:Du har ret i, at uret ser super godt ud på Ammo rem, René. Og det skyldes jo, mener jeg, at Orient har lavet den lille godt tænkte "indsats" neden for urkassen, så hornene ikke bliver så "lange", som f.eks. på en Sumo. God tænkt af Orient Havde næsten glemt den lille detalje, og jeg giver dig fuldstændig ret Re: Det er lige ved og næsten ... - Joepete - 17-10-2011 Du har naturligvist ret til at have din egen holdning, Kristoffer, men jeg er altså uenig i din betragtning omkring værket. Det er jeg på følgende baggrund: Hvis du sammenligner Orientens pris med en ny Sumo, så får du allerede dér meget mere værk for pengene, end Orient leverer til en mere end dobbelt så høj pris. Det jeg mener er, at tingene skal ses i sammenhæng med hinanden, synes jeg, når vi sammenligner Re: Det er lige ved og næsten ... - Joepete - 17-10-2011 Nu har jeg ikke set den sammenligning, som du refererer til, Jesper, men umiddelbart, ville mit gæt være, at der er flere forskelle på 6R15 og 7S26 værkerne end blot tilføjelsen af hack and wind. Gangreserven er jo øget betragteligt og det er "out of the box" præcisionen også, som man kan læse af den bedre tolerance fra Seiko. Men korrekt, de to værker er ikke horologiske landevindinger, men det er et ETA 2824 jo heller ikke |