17-10-2011, 12:03 PM
Fine billeder, Claus
På billedet lige ovenfor, af den gule og sorte Orient, kan man af logo og skivetekst se, at den gule er fremstillet til det japanske marked, og at den sorte, som du viser, er fremstillet til det nordamerikanske marked - blot hvis nogle skulle synes, at den form for info var brugbart ...
Efter min mening, "vinder" MM300 på flere punkter end værket:
Selve monocoque konstruktionen
Kasseforarbejdning
Skiveforarbejdning
Viserforarbejdning
Lynette
Stål dag/dato baggrund
Det skal dog også retfærdigvis nævnes, at Seiko MM300 koster cirka 75% mere end den nye "version" af Orient 300m diveren
Kigges der på brugtpriser, så er Orienten nede i et prisleje, hvor den bliver rigtig interessant, og hvor den giver super god smæk for skillingen 
Jeg glemte helt at nævne, at Orient laver den flotteste dybe orange skive, som jeg til dato har set

Og så har de ikke den "logiske unode", som Seiko f.eks. har, med at markere visere med sort på en orange klokke
Efter min mening, "vinder" MM300 på flere punkter end værket:
Selve monocoque konstruktionen
Kasseforarbejdning
Skiveforarbejdning
Viserforarbejdning
Lynette
Stål dag/dato baggrund
Det skal dog også retfærdigvis nævnes, at Seiko MM300 koster cirka 75% mere end den nye "version" af Orient 300m diveren
Jeg glemte helt at nævne, at Orient laver den flotteste dybe orange skive, som jeg til dato har set

Og så har de ikke den "logiske unode", som Seiko f.eks. har, med at markere visere med sort på en orange klokke
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)