Seiko knight Malaysia?
Velkommen til forum, Nikolai Icon_e_smile

"Movement Malaysia" betegnelsen dækker over, at værket er produceret i Malaysia. Kvalitetskravene for Seikos fabrikker er ens verden over, så i praksis har det ingen betydning Icon_e_wink

Efterhånden er det kun Seikos bedste ure, som bliver produceret i Japan (Grand Seiko, Ananta, Marinemaster f.eks.). Produktionsomkostningerne i Japan er af mange årsager utroligt høje, hvorfor store dele af produktionen af de billigere ure er henlagt til andre lande. Jeg modtog for nylig en Seiko Sumo, som tidligere er blevet produceret i Japan, men som nu også har udlagt ur-kasseproduktionen til Kina. Det betød, at jeg på ydersiden af bagkassen kunne læse "WP Made in Japan" og når jeg vendte bagkassen om, stod der på indersiden "China Case". Dét, syntes jeg, var at stramme tingene en kende - selv om Seiko naturligvis overholder gældende japansk lov, skal det lige understreges Icon_e_confusedEn del af Sumo urene produceres dog stadig i Japan, så står der "A Made in Japan" på bagkassens yderside Icon_e_wink

Når du har et så gennemprøvet og billigt værk som 7S26 værket i din Knight, så ville jeg ikke spekulere to sekunder over, i hvilket land værket blev produceret. Det er i orden, fordi det er fra Seiko Icon_e_wink Icon_cool Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Seiko knight Malaysia? - af nikolaituborg - 07-10-2011, 09:28 AM
Re: Seiko knight Malaysia? - af Joepete_phpbb3_import15783 - 07-10-2011, 02:55 PM
Re: Seiko knight Malaysia? - af nikolaituborg - 07-10-2011, 03:26 PM
Re: Seiko knight Malaysia? - af Jeremy - 07-10-2011, 04:09 PM
Re: Seiko knight Malaysia? - af Jeremy - 07-10-2011, 04:29 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)