Urdebatten / Urforum
Seiko knight Malaysia? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Seiko knight Malaysia? (/showthread.php?tid=76427)

Seiko knight Malaysia? - nikolaituborg - 07-10-2011

Hej,

bliver nogle seiko knight ure lavet i malaysia? Jeg er netop faldet over et orange knight, hvor der står Malaysia på bagsiden. Hvis de er produceret og lavet der, er der så forskel på et ur produceret i Malaysia og et i Japan? Der står dog "Movement Malaysia" - Så det er kun mekanikken og har det nogen betydning for urets kvalitet?

İmage

/Nikolai

Re: Seiko knight Malaysia? - Joepete - 07-10-2011

Velkommen til forum, Nikolai Icon_e_smile

"Movement Malaysia" betegnelsen dækker over, at værket er produceret i Malaysia. Kvalitetskravene for Seikos fabrikker er ens verden over, så i praksis har det ingen betydning Icon_e_wink

Efterhånden er det kun Seikos bedste ure, som bliver produceret i Japan (Grand Seiko, Ananta, Marinemaster f.eks.). Produktionsomkostningerne i Japan er af mange årsager utroligt høje, hvorfor store dele af produktionen af de billigere ure er henlagt til andre lande. Jeg modtog for nylig en Seiko Sumo, som tidligere er blevet produceret i Japan, men som nu også har udlagt ur-kasseproduktionen til Kina. Det betød, at jeg på ydersiden af bagkassen kunne læse "WP Made in Japan" og når jeg vendte bagkassen om, stod der på indersiden "China Case". Dét, syntes jeg, var at stramme tingene en kende - selv om Seiko naturligvis overholder gældende japansk lov, skal det lige understreges Icon_e_confusedEn del af Sumo urene produceres dog stadig i Japan, så står der "A Made in Japan" på bagkassens yderside Icon_e_wink

Når du har et så gennemprøvet og billigt værk som 7S26 værket i din Knight, så ville jeg ikke spekulere to sekunder over, i hvilket land værket blev produceret. Det er i orden, fordi det er fra Seiko Icon_e_wink Icon_cool Icon_e_biggrin

Re: Seiko knight Malaysia? - nikolaituborg - 07-10-2011

Tak for svaret, vidste jeg kunne regne med dig Joepete! Icon_e_smile

Så må jeg hellere give et bud på den. Har kigget efter knights i snart 6 måneder.. Er der andre steder end ebay og dba, der kan være anbefalelsesværdigt i min jagt på sådan en knight?

Der er godt nok en black knight til salg på dba, men det er quartz..

/Nikolai

Jeg synes, at der sagtens kan være argumenter FOR at vælge et quartz drevet ur - men hver sin lyst Icon_razz Knight urene er i øvrigt super godt forarbejdede, uanset om det er quartz, kinetic eller automatic versionen vi taler om Icon_e_smile

Ebay og de store internationale forums er nok dine bedste chancer for at fange en automatisk Knight. F.eks. Thewatchsite og WUS.

God jagt Icon_e_wink

Re: Seiko knight Malaysia? - Jeremy - 07-10-2011

Har lige kigget på mit Seiko Orange Knight´s bagkasse, og der står ikke noget om hvor værket er lavet Icon_e_confused. Kan det udledes af det nummer der står?? Til gengæld står der "Movement Japan" på min Black Knight (som iøvrigt er det der er til salg på dba) Icon_razz .

Du kan ikke af numrene på bagkassen se, hvor værket er produceret. Det vil fremgå af en tekst, som f.eks. "Movement Malaysia".

Re: Seiko knight Malaysia? - Jeremy - 07-10-2011

Må de have glemt at skrive på denne her så Icon_e_wink .

Der bliver også produceret Seiko værker i andre dele af verden, René, og det fremgår ikke altid, fra hvilket land værket kommer.