11-05-2011, 08:33 AM
Piberyger Skrev:Har endelig fået mig en bankboks, hvor jeg opbevarer 2-3 Rolex/Omega. Her ligger mine B/P også. Har nu fået den idé at få mig en lille USB harddisk 2,5" hvor mine vigtige dokumenter/billeder skal ligge på.
Spørgsmål 1: Kan mine ure tage skade / blive påvirket af HDD's magnetisme i bankboksen![]()
Spørgsmål 2: Hjælper det at pakke HDD ind i plastik og have urene i Klarlunds røde stofposer (evt. i Rolex-kasserne)![]()
Spørgsmål 3: Er det smart at have både ure og B/P liggende samlet i bankboks?
(Jeg er klar over at banken ikke forsikrer, det er udelukkende min indboforsikring.)
Jeg mener, hvor tit sker der indbrud i en bankboks, min forsigtighed har det med at gå over i paranoia?
Eller er det smartere at have urene i bankboks og skjule B/P i hjemmet?
Hvad har I af erfaringer?
Hejsa,
Jeg har selv bankboks...
Min erfaring er at det nok ikke kan være mere sikkert end at have urene i bank boks.
Jeg har i hvert fald aldrig hørt, at nogen har mistet noget der i, udover at der vist var en Olsen banden agtig episode i DDB inde ved Nørreport for et par år siden...!
Dog tror jeg alle der har boks vil nikke genkendende til at det er irriterende til tider. at skulle forbi og hente de/det ur, man vil gå med!!
Jeg har ikke urbokse i bankboksen, men har papirene på urene der, dog med en kopi derhjemme, just in case!
Uden at kunne sige det 100%, men 99% sikkert, så vil jeg sige, at det nada betydning har, at du har en usb disk liggende sammen med urene, da der ingen magnetisme er i en sådan, før den tilsluttes strøm!
Og selv foran pc derhjemme, der vil jeg have svært ved at tro, at det betyder noget for urene!
vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Ure? - Lidt af hvert vel....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)