|
Rolex+B/P+HDD i bankboks? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Rolex+B/P+HDD i bankboks? (/showthread.php?tid=75742) |
Rolex+B/P+HDD i bankboks? - Piberyger - 11-05-2011 Har endelig fået mig en bankboks, hvor jeg opbevarer 2-3 Rolex/Omega. Her ligger mine B/P også. Har nu fået den idé at få mig en lille USB harddisk 2,5" hvor mine vigtige dokumenter/billeder skal ligge på. Spørgsmål 1: Kan mine ure tage skade / blive påvirket af HDD's magnetisme i bankboksen Spørgsmål 2: Hjælper det at pakke HDD ind i plastik og have urene i Klarlunds røde stofposer (evt. i Rolex-kasserne) Spørgsmål 3: Er det smart at have både ure og B/P liggende samlet i bankboks (Jeg er klar over at banken ikke forsikrer, det er udelukkende min indboforsikring.) Jeg mener, hvor tit sker der indbrud i en bankboks, min forsigtighed har det med at gå over i paranoia Eller er det smartere at have urene i bankboks og skjule B/P i hjemmet? Hvad har I af erfaringer? Re: Rolex+B/P+HDD i bankboks? - dreamwatch.dk - 11-05-2011 Jeg har slev ure i bank boks, og har også en lille HD til at ligge der, og det er der intet problem i. Det er fint at ligge dem i de Klarlund poser, for de er små og fylder ikke så meget. Jeg vil ikke være bange for de løber med et pengeskab på +10 ton eller hvad sådan et nu vejer Re: Rolex+B/P+HDD i bankboks? - gmt-geek - 11-05-2011 Piberyger Skrev:Har endelig fået mig en bankboks, hvor jeg opbevarer 2-3 Rolex/Omega. Her ligger mine B/P også. Har nu fået den idé at få mig en lille USB harddisk 2,5" hvor mine vigtige dokumenter/billeder skal ligge på. Hejsa, Jeg har selv bankboks... Min erfaring er at det nok ikke kan være mere sikkert end at have urene i bank boks. Jeg har i hvert fald aldrig hørt, at nogen har mistet noget der i, udover at der vist var en Olsen banden agtig episode i DDB inde ved Nørreport for et par år siden...! Dog tror jeg alle der har boks vil nikke genkendende til at det er irriterende til tider. at skulle forbi og hente de/det ur, man vil gå med!! Jeg har ikke urbokse i bankboksen, men har papirene på urene der, dog med en kopi derhjemme, just in case! Uden at kunne sige det 100%, men 99% sikkert, så vil jeg sige, at det nada betydning har, at du har en usb disk liggende sammen med urene, da der ingen magnetisme er i en sådan, før den tilsluttes strøm! Og selv foran pc derhjemme, der vil jeg have svært ved at tro, at det betyder noget for urene! vh. Jon Re: Rolex+B/P+HDD i bankboks? - KimT - 11-05-2011 Har også bankboks. Jeg har boks og papir til både mine og min hustrus ure i den. I det daglige ligger de ure/smykker vi ikke bruger også deri. Derudover har jeg en harddisk med billeder osv. samt div vigtige dokumenter. Mht. sikkerhed, så kan jeg kun mindes en episode i nyere tid, hvor der var tyveri fra bankbokse. Tror ikke det bliver meget mere sikkert end det. Magnetisme......er det ikke nærmere et problem den anden vej ? Man skal vel beskytte sin harddisk fra magnetisme og ikke omvendt. Jeg mener, det er vel generelt lagerenheder man skal beskytte fra magnetisme fra højtalere og lign. Det er 100% sikkert IKKE et problem med ure og hardisk i boksen. Re: Rolex+B/P+HDD i bankboks? - Piberyger - 11-05-2011 Tak for jeres svar Det var lige præcis Olsen Banden stuntet jeg havde i tankerne
Re: Rolex+B/P+HDD i bankboks? - hannover_dk - 11-05-2011 også jeg har ure ( i bestikposer for at det ikke skal fylde) og HD i bankbox tæt og godt, og der sker intet. Helt enig I at den er sikker nok, men man skal naturligvis ha forsikringen i orden i alle fald Jeg har faktisk 2 stk ext. HD på 3 terrabite hver. De er ens, men når den ene går i bankbox får den anden update (ud over dropbox får alle dokumenter) hele tiden løbende, og når jeg så skal bytte ure, så bytter jeg lige HD og den anden kommer hjem og kommer ajour. Derved har jeg hele tiden en som er mere end tæt på updated. Som nævnt bruger jeg til dokumenter dropbox og billeder får faktisk update til nettet via gladinet hver gang noget skiftes, MEN ved et sammenbrud tager det århundre at genskabe alt via nettet - det gider jeg ikke - derfor de to HD - som ikke skader urene spor vh |