24-02-2011, 10:25 PM
Citat:Tukjær skrev:
Jeg har det selv lidt på samme måde, men bryder mig egentligt ikke om at jeg "dømmer" et ur på forhånd
Hvis man bare droppede alle fabriksnavne på urene, ville det blive meget nemmere. Men så er jeg ikke sikker på at Breitling, Omega, Rolex o.s.v. solgte så mange ure... I hvert fald ikke til de priser.
Et vanskeligt eksperiment. Du forudsætter, at man slet ikke kunne se forskel på dem, for ellers ville en sub og en PO som nok stadigt sælge. MEN hvis man ikke kunne kende forskel, nej så ville mærkevaren jo unægtelig miste noget, hvilket ville være synd, for de har jo brugt årevis på at overbevise om, at det de laver er OK - hvad det ofte så sandelig også er.
Jeg tror ikke jeg lige kan forestille mig eksperimentet, men det du siger er, at man betaler et eller andet (meget) for mærket, og det gør man med garanti.
Det gør man også i Mercedes, men det er en bedre bil end Kia - alt andet lig. Derimod får man flere transport km pr krone i en Kia, og sådan også med ure. Mere tidsvisning per krone i et Inex end i et Patek, og så er vil jo rundt i samme cirkel som før - value for money defineres forskelligt fra menneske til menneske:lol:
(jeg tror mange Patek ejere alligevel føler de har fået mere for pengene end mange Inex ejere gør - deraf forskellen i vurdering af value for money)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)