24-02-2011, 09:41 PM
Tukjær Skrev:Netop min første tanke, mht. "mode mærket", men hvorfor skal de ikke have lov til at tjene penge på ure? Jeg vil tro at det er af samme grund Rolex og Omega laver ureJo det skal de da også, problemet for mig er kun, når de tager en helt anden pris, end andre med tilsvarende forarbejdning og værk, udelukkende fordi de er kendte fra et bilmærke, en fyldepen eller modetøj. Ikke at det er ulovligt, umoralsk eller forkert at tjene penge, man kunne sige - lige modsat - det er vel snarere det, at de måske sidder på armen af nogen der ikke køber ur, men mode - men det er rent individueltBare de laver dem ordentligt. Hvilket jeg mener er lykkedes meget godt her.
Tukjær Skrev:Men kan vi allerede nu, konkludere, at det ikke er nok at have et ok værk, lænke o.s.v. Der skal være en længere historik, førend vi tosser, kan acceptere sådan et ur?nok for firkantet, men jeg tror mange herinde sætter pris på historien, mærkets medvirken gennem historien af armbåndsure, og honorerer det, men mon ikke der også er nogen der er ligeglade
Tukjær Skrev:Prisen er, i øvrigt, ikke dyrere end for så mange andre mærker.
OK, det hjælper da, det må så i mine øjne i normal nypris koste en ca 5-7.000 kr eller i det leje ville jeg mene, og det kan det vel sagtens forsvare.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)