16-02-2011, 09:17 PM
Proxi Skrev:Ja groft set er det jo sådan. De der producerer dem og sælger dem fra ofte lovløse (hvad kopiering angår) steder er vel "stjæler" og de som køber dem er vel "hæler" sådan i helt "down to earth" betragtninghannover_dk Skrev:Der er god grund til at tænke sig om i mange lande. Jeg mener sågar Kina kan nappe en for bare at ha fake ur på håndenDet synes jeg er okay hvis det passer. For det er jo egentlig heller ikke anderledes end hvis man stjæler noget fra en privat person også sælger det og derved tjene lidt penge. Dem der laver kopiure, stjæler jo design/rettigheder..
@HG - jeg mener ikke de sætter sig over dansk lovgivning, eller kan det. De tester dansk mod EU lovgivning. Om ejeren af faken kommer i klemme, må retten jo afgøre, men er han helt inden for dansk lovgivning, så tror jeg det ikke. (så bliver det sjovt at se hvorfor told stopper den - der mangler jeg et eller andet link til forståelsen)
De har ikke andre muligheder for at teste vor lov mod EU's - ikke som jeg kan finde i alle fald.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)