Rolex Caliber 3000 vs. 3130 - HJÆLP
Citat:
"Mads Gjødesen Skrev:
Jo dyrere et ur er jo mindre funktionalitet får man for pengene. Så ja gu er Rolex priser helt ud i hampen hvis man bare skal have et pænt ur der viser tiden. Men så er alt over Inex pris niveau jo dårlig value for money.

Jeg har stor respekt for Odets og hans reviews, men omvendt har jeg også læst meget faglitteratur, og lært at bare fordi én bog (forfatter) eller en ekspert har en mening om noget, betyder det ikke at det er den skinbarelige sandhed, selv om dokumentationen er godt underbygget. Har det på samme måde med Bjørn Lomborg i øvrigt Icon_e_wink

Jeg har også læst MEGET tysk faglitteratur om ure, og her skamroser alt og alle Rolex konstruktion og finish gang på gang. Mere end jeg personligt mener det kan bære, men sådan er der så stor forskellighed blandt eksperterne.

Er ting pengene værd er jo en meget individuel og subjektiv vurdering. Faktum er at vi meget sjældent køber ting 100 % baseret på praktiske og funktionelle vurderinger. Så ville vi jo alle købe tøj i Bilka, køre i Berlingo og købe møbler i Ikea Icon_e_wink Icon_rolleyes

Så nej hvis man køber et Rolex skovler man 30-40 k direkte ud i ingenting hvis man bare skal kunne se hvad klokken er Icon_e_wink Men VIL man nu bruge 30-40 k på et ur og har gjort sig en række overvejelser om hvad det skal "kunne", mener jeg ikke der er ret mange andre mærker i samme prisleje der leverer HELE PAKKEN lige så godt som Rolex. Er det så 30-40 k værd? Nope... ikke for 99,9 % af befolkningen Icon_e_wink

/Mads
Citat:
As you say mads walts story about the finish of a Rolex caliber caused quite a stir in the watch world.But we should not forget that the watch he looked at was unserviced and not looked after.And as you say he is really into watches with the finest calibers.I think that what he did not look at is more intresting.He did not look at the way rolex build their calibers for reliability and great strength.I think he was just trying to educate the general public to the fact that Rolex do not make the worlds finest watches.And he picked a watch that really was a bad example to do a hatchet job on.I respect him a lot but i think he was very unfair to Rolex that time. Willy
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Rolex Caliber 3000 vs. 3130 - HJÆLP - af willy - 27-01-2011, 08:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)