Rolex Caliber 3000 vs. 3130 - HJÆLP
hannover_dk Skrev:Jeg synes det er lidt en blandet diskution nu. Taler vi ren holdbarhed og vise tid og udvendig finish = kvalitet - ja så kan man nok komme til at betale lidt rigeligt for Rolex, men det ligger så i at man betaler for andre værdier - som jo OGSÅ fuldt ud er som kvalitet - historie - genkendlighed - street respekt - og f.eks. In-house værk.

De punkter har bare ikke så meget med den rent tekniske kvalitet at gøre. Den er absolut OK i Rolex, men jeg tror ikke man kommer uden om, at der kan være lagt lidt på prisen for historie, genkendlighed, street-respekt osv. Det synes jeg i øvrigt er helt naturligt. Hvor meget det så er, kan vel næppe udregnes
Det har du ret i.

Kan man ikke lidt sammenligne ure med ejendom? F.eks. kan det jo for nogle, være svært at retfærdiggøre at en 1 værelses i København skal koste 1 mio. når man i vestjylland kan få et hus på 200m² for samme pris... Det er altså ikke kun de målbare kvaliteter som spiller ind i prisfastsættelsen, hvilket vel også er gældende med ure..
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Rolex Caliber 3000 vs. 3130 - HJÆLP - af Proxi - 14-01-2011, 02:16 PM
Re: Rolex Caliber 3000 vs. 3130 - HJÆLP - af willy - 27-01-2011, 08:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)