Rolex Caliber 3000 vs. 3130 - HJÆLP
Mads Gjødesen Skrev:Jeg har endnu til gode at se en der objektivt kan argumentere for at Rolex er for dyre i forhold til andre tilsvarende i samme prisklasse. Mht. finish ligger de i mine øjne på samme niveau eller over andre ure i 30-50 k klassen. Så holdes fokus på prissegmentet vi betegner som mellemklassen, er det min holdning, at der max. findes 4-5 andre mærker der matcher Rolex.

Vi har været denne debat igennem 100 gange, og det der plejer at skille vandene er, om man værdsætter at Rolex er in-house vs. ETA. Er man lige glad med in-house kan man finde billigere ure der sikkert matcher ens krav. Er man til in-house bliver Rolex svære at komme udenom i prisklassen.

/Mads
Jeg synes det er lidt en blandet diskution nu. Taler vi ren holdbarhed og vise tid og udvendig finish = kvalitet - ja så kan man nok komme til at betale lidt rigeligt for Rolex, men det ligger så i at man betaler for andre værdier - som jo OGSÅ fuldt ud er som kvalitet - historie - genkendlighed - street respekt - og f.eks. In-house værk.

De punkter har bare ikke så meget med den rent tekniske kvalitet at gøre. Den er absolut OK i Rolex, men jeg tror ikke man kommer uden om, at der kan være lagt lidt på prisen for historie, genkendlighed, street-respekt osv. Det synes jeg i øvrigt er helt naturligt. Hvor meget det så er, kan vel næppe udregnes

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Rolex Caliber 3000 vs. 3130 - HJÆLP - af hannover_dk - 14-01-2011, 02:01 PM
Re: Rolex Caliber 3000 vs. 3130 - HJÆLP - af willy - 27-01-2011, 08:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)