14-01-2011, 02:01 PM
Mads Gjødesen Skrev:Jeg har endnu til gode at se en der objektivt kan argumentere for at Rolex er for dyre i forhold til andre tilsvarende i samme prisklasse. Mht. finish ligger de i mine øjne på samme niveau eller over andre ure i 30-50 k klassen. Så holdes fokus på prissegmentet vi betegner som mellemklassen, er det min holdning, at der max. findes 4-5 andre mærker der matcher Rolex.Jeg synes det er lidt en blandet diskution nu. Taler vi ren holdbarhed og vise tid og udvendig finish = kvalitet - ja så kan man nok komme til at betale lidt rigeligt for Rolex, men det ligger så i at man betaler for andre værdier - som jo OGSÅ fuldt ud er som kvalitet - historie - genkendlighed - street respekt - og f.eks. In-house værk.
Vi har været denne debat igennem 100 gange, og det der plejer at skille vandene er, om man værdsætter at Rolex er in-house vs. ETA. Er man lige glad med in-house kan man finde billigere ure der sikkert matcher ens krav. Er man til in-house bliver Rolex svære at komme udenom i prisklassen.
/Mads
De punkter har bare ikke så meget med den rent tekniske kvalitet at gøre. Den er absolut OK i Rolex, men jeg tror ikke man kommer uden om, at der kan være lagt lidt på prisen for historie, genkendlighed, street-respekt osv. Det synes jeg i øvrigt er helt naturligt. Hvor meget det så er, kan vel næppe udregnes
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)