and now for something completely different - - -
Hej.
Tommy du er tæt på hvis du ikke har ramt plet.
Jeg mener det var Danfoss, vi havde også slagteriet, men kan ikke tro de har brug for noget i den retning, der brugt nogle håndstopure til noget tidsstudie (akordmåling). Det var ganske almindelige håndstopure fra lemania, de gik tre sekunder på en omgang og skulle reguleres over manueltidtagning sammen med et almindeligt ur. Der var ikke noget tidskontrolapp. der kunne måle så hurtig et svingningstal dengang..... 1976-79. Husker spiralen var tyk som en mindre dameursfjeder, hvilket jo giver den hurtige frekvens. Det er desværre hvad jeg kan huske omkring urene, jo så skulle de tit have en balanceaksel, de var ikke stødsikre. Så det var godt at have en sådan kunde. Det skete ret tit de gik en tur på gulvet, med det resultat at vi skulle til det igen, igen.
Jeg har søgt lidt, men må indrømme det fortaber sig i glemslens dybe slugt. Tror det var noget med tusinde-del time eller titusinde-del time skiverne var delt op i. Det var noget med decimalminutter.... et minut var 100 sekunder og en time var 100 minutter et eller andet i den retning. Gad vide om der er nogel folk på Danfoss der er med her, der kunne finde ud af det med de gamle tidsstudier....???
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Beskeder i denne tråd
and now for something completely different - - - - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 09-01-2011, 11:39 AM
Re: and now for something completely different - - - - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 09-01-2011, 12:44 PM
Re: and now for something completely different - - - - af Lars - 09-01-2011, 03:37 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)