Hittegods, en sandfærdig historie .
jeg må indrømme at jeg havde afleveret det til politiet! Hannover var inde over, at han fik den opfattelse at det muligvis kunne være tyvekoster, samme tanke her! Og jeg ser ingenting gennem historien der overbeviser mig om at det ikke sagtens kunne være tilfældet.

Faktisk vil jeg tværtimod sige at der er en hel del "ugler i mosen" ved forløbet, som sagtens kunne indikere at der var tale om tyvekoster. Forsikringer dækker jo normalt kun når det forsikrede er opbevaret efter de forskrifter som forsikringen påkræver. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at forsikringen ville dække hvis de pågældende personer blev berøvet under disse omstændigheder, eller som tilfældet her, selv glemte tasken på fortovet???

Iøvrigt, hvis de, som personerne selv proklamerede, var forsikrede, så er man givetvis også forsikret i week-end osv. Jeg kan slet ikke forestille mig at en mand/eller kvinde hver aften ved lukketid skulle tonse ud af Klarlund med en spækket taske af AP, VC og guld en masse. Man må for pokker have af forsikringen godkendte faciliteter til at låse værdigenstandene inde

Udover at aflevere tasken til politiet, ville jeg oplyse nummerpladen og signalement af de personer som gik ængsteligt og ledte efter tasken. Hvis udsynet ikke var tilfredsstillende så ville gå ned på gaden igen og spadsere forbi, så at jeg kunne give et korrekt signalement.

Skulle det forhåbentligt senere hen vise sig at det var de korrekte ejere var der jo som sådan ingen skade sket. Politiet ville jo nærmest finde hurtigere frem til dem, end omvendt.

Angående findeløn, så synes jeg også at 10% er liige i overkanten. Hvis man "fandt" og afleverede en taske indeholdende værdier for 1,5 mill., så ville 150 k jo være absurd for den smule anstrengelser, der ved at slæbe dem ned til politistationen. Så jeg ville pænt afstå, hvis politiet formanede ejeren til at aflevere 10%, til gengæld ville jeg i dette tilfælde heller ikke acceptere en findeløn på 500 kroner. Det dækker jo knapt nok for taxaomkostningerne. 15 k ville jeg bestemt ikke synes var urimeligt, hvis værdien lå på de 1,5 mill. Det svarer til sølle 1%, eller avancen på blot et af de ure tasken indeholdt.
Svar

Beskeder i denne tråd
Hittegods, en sandfærdig historie . - af jez - 10-10-2010, 09:37 AM
Re: Hittegods, en sandfærdig historie . - af Tifosi - 10-10-2010, 10:57 AM
Re: Hittegods, en sandfærdig historie . - af willy - 10-10-2010, 02:40 PM
Re: Hittegods, en sandfærdig historie . - af makita - 11-10-2010, 01:13 AM
Re: Hittegods, en sandfærdig historie . - af jez - 11-10-2010, 01:38 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)