IWC in - IWC out - IWC in ..... nu med titanium !! :-)
Baun Skrev:I titanium bliver den mere moderne. Nyt look og mere "hi tec". Jeg kan ikke forså at nogen mener mere tool - hvorfor det? Det klassiske tool kan have matslebne partier, men slet ikke de bløde matte look titanium giver.

vh Baun

Bare rolig, Baun - interessen for vintage Omega lurer stadig i baghovedet - men det kan godt være, at det bliver med et mere smalt interesseområde, end før. Jeg vakler dog mellem Constellation og Seamaster dykkerure fra 1960-1980. Sidste gang, købte jeg jo bare ure bredt op, som lige faldt i min smag og som passede til min pengepung. Nu er jeg parat til, at der skal gå længere imellem købene, men til gengæld måske lidt dyrere ure............. nu får vi se !

Men jeg skulle jo først lige have overstået købet af mit "daglige ur" !! Og det er så på plads nu Icon_e_smile (og jeg er sikker på, at både du og andre, nok skal få lejlighed til at se det "med hænderne" på et tidspunkt - og da mit "gamle" ur er blevet solgt videre indenfor kredsen, så er der gode chancer for, at de kan opleves side om side også !!)

Men i det citerede fra din post, ligger der jo egentlig en ganske interessant diskussion - jeg er enig med dig i, at titanium alene ikke pr. automatik gør et ur til et "tool-ur". Omvendt mener jeg nu heller ikke, at dette er tilfældet for børstet stål.

Jeg mener heller ikke, at 3536-02 udgaven i stål er et "tool-ur" med sine polerede centerled i lænken, applikerede timemarkeringer, blanke visere og polerede kasse. Det er snarere en "dress-diver" i mine øjne.

Det er heller ikke kun metallet, der gør, at jeg mener at 3536-01 udgaven i titanium er et "tool-ur". I mine øjne er det hele urets udtryk. Men måske er det min opfattelse af "tool", der er præget af militærbrug, hvor matte/mørke overflader (som titanium giver) er mere velegnet. Desuden synes jeg, at 3536-01 udgavens påmalede timemarkeringer og mat-hvide visere giver et mere råt "tool-udtryk".

Men alt dette er jo min personlige opfattelse/udlægning af begrebet "tool" -kunne være spændende, at høre hvad andre herinde opfatter som "tool" !! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: IWC in - IWC out - IWC in ..... nu med titanium !! :-) - af pbr - 03-10-2010, 10:51 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)