15-09-2010, 03:11 PM
Mads Gjødesen Skrev:Jeg er ganske så enig. Det har dog ikke påvirket mit aktivitetsniveau noget større endnu, men det er slet ikke med samme lyst.mikkelbl Skrev:Men jeg må desværre også konstatere, at siden "ham-vi-ikke-må-nævne-ved-navns-nævnelse" forlod forummet, har sidens formkurve været dalende. Ikke forstået at der ikke er kvalificerede folk til stede, men at siden ikke bare mere og mere ligner en chatside, det er blevet en chatside. Siden drukner simpelthen i orologisk sammenhæng ligegyldige emner.
Jeg er generelt enig i at forummet har haft en dalende formkurve, men dog ikke at det skyldes den ene person. Fra 2004-2008 har forummet kørt super godt og sagligt, uden "ham-i-ved-nok" og uden de endeløse off topic debatter. Der er løbende kommet nye til og jeg ser sammensætningen af brugerne som bredere i dag, end den var for 2-3 år siden. Folk er mere hensynsløse og holder ikke deres personlige mening tilbage, selv om debatten bliver usaglig. Det har fået en del gamle "diplomatiske" brugere til at søge nye græsgange og dermed ændre forummet stil til chatforum![]()
I mine øjne har "gentleman elegancen", som tit afspejler sig på de bedre urfora, forlængst forladt forummet og tonen er langt mere direkte, respektløs og primitiv. Jeg har ikke de vise sten til hvordan forummet kommer ind på det gl. spor igen men jeg håber da det sker. Mit aktivitetsniveau er så absolut påvirket af det og engagementet for at skrive artikler, nyheder, ect. er stort set lig nul...
/Mads
Det er ikke et spørgsmål om, at der vises ure som interesserer mig eller ikke, eller fortælles om køb af noget. Det er helt som det skal være, og noget kan jeg lide, andet interesser mig ikke.
Det er den chat form, hvor der er en kæmpe lyst til at være uenige og skændes, som overstiger antallet af tråde om ure og det vi i øvrigt er fælles om. Også jeg synes den er klart voksende, og det er ikke svært at se, at det koster os mange af de som tidligere bidrog.
Tider vil altid skifte, og der vil altid være vekseleffekter, men pt - too much skænderilyst , og tråde som var bedre som PB og for lidt konkret om ure og urglæde. Referer ikke til udenlandske, de er generelt mere fri for de personlige angreb og skænderier synes jeg, selv om de tidl. kunne være slemme.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)