Dette finder jeg interessant (gaaaab)
Tullerne skrev;
.............................................................................................................
"Prøv at læg (ikke lig;) mærke til hvor ofte folk både skriver & udtaler ” i sommers” - både i aviser, på TV & Vintageure!"
.................................................................................................................
Kære Tullerne
Bare denne lille sætning, som du tager op som et eksempel, er allerede tvivlsom.
De allerfleste vil sige; PRØV AT LÆGGE MÆRKE TIL.....

Og grunden det er, at når der står AT foran et ord, så er det navne måde, og de`r ender de allerfleste ord på E.

Omvendt er det med bydemåde.....LÆG MÆRKE TIL....osv.

Skal der gives eksempler herinde, så skulle de gerne være rigtige, hvilket blot viser hvor svært det danske sprog kan være - selv for TULLERNE.

Jeg er seminarie uddannet skole lærer, men har aldrig rigtig undervist, fordi jazzen tog over, men jeg kommer selv konstant i tvivl om, hvordan visse ord skrives korrekt.
Hvis man læser, feks. Kurt Thyboe`s blogs, eller andre artikler fra den kære mand, så vil man se hvordan han kan piske en stemning op, og skabe situationer, så medrivende, at man føler man er til stede lige de`r, lige nu, hvor det sker, og det - helt uden at tage hensyn til pedantisk korrekt tegnsætning, hvilket sikkert har taget livet af hans gamle dansk lærer for længe siden.

Ingen kan som han drive sætninger frem, så man sidder på kanten af stolen. Han er en kunstner udi skrivning, og er fuldstændig kold overfor dansk retskrivning.

Der er mange måder at udtrykke sig på, og jeg tror at man udtrykker en hel del af sig selv, og sin personlighed gennem skrift. Og derved bliver hvert indlæg lige så personlig formet, og unikt, som mennesker er det generelt, og det er efter min mening ikke mindre end vidunderligt.

Hver fugl synger med sit næb ! og hold så kæft til du blir spørt Allan !

vh.....Allan
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud

Beskeder i denne tråd
Dette finder jeg interessant (gaaaab) - af Geodoc - 13-09-2010, 01:05 PM
Re: Dette finder jeg interessant (gaaaab) - af jacob jensen - 13-09-2010, 10:05 PM
Re: Dette finder jeg interessant (gaaaab) - af Mr. Korsbek! - 13-09-2010, 10:05 PM
Re: Dette finder jeg interessant (gaaaab) - af Tukjær - 14-09-2010, 05:42 PM
Re: Dette finder jeg interessant (gaaaab) - af alsendk - 14-09-2010, 09:31 PM
Re: Dette finder jeg interessant (gaaaab) - af jacob jensen - 15-09-2010, 12:34 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)