16-07-2010, 04:21 PM
Du kan finde bunkevis af Omegaer til 1000- 3000 kr - men det er dem der koster 2-3 gange mere som er interesante...
Ikke så forskellig fra Rolex - du skal bare lægge et 0 på
Men Mads, jeg tror din fokusering på dyre ure måske i virkelig hindrer dig i at se det skønne i en særlig fin Seamaster 30, med en sjælden skive til fx. 4 K
Let at finde - ja måske til 4 K.... men prøv at finde den til under 2 K !
Som med Rolex - let at finde en perfekt Red Sub bare du betaler, men find en til en billig penge - svært!
Jagten er den samme...... og fornøjelsen også - i hvert fald for mig. Jeg var ikke en gladere mand den dag jeg købte min Sub til over 20 K end den dag jeg købte en underhånds Chronostop med box og papir til 6 K - tværtimod! - og jeg kunne nævne mange eksempler også indenfor Omega.
Jeg har før sammenlignet med at fiske. En skøn morgen at nuppe en flot bækørred på 30 cm kan være bedre end at nuppe en 50 cm havørred - det kommer an på situationen, personen og hvor fejlfri og køn fisken er - også!
Jeg kan vist ikke forklare det bedre, men det er lidt synd for vores hobby at penge bliver så altoverskyggende vigtige.
Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Seamaster 30
Årgang: 1962
Kasse: Rund, stål, flot stand med søhesten graveret i bag pladen!
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: hvid/beige textur med gyldne visere, timemarkeringer
Rem:
Caliber: 286 manuelt,
Caliber nr.: 19808605
Ref. Nr.: 135.003 -62-SC

vh Baun
Ikke så forskellig fra Rolex - du skal bare lægge et 0 på
Men Mads, jeg tror din fokusering på dyre ure måske i virkelig hindrer dig i at se det skønne i en særlig fin Seamaster 30, med en sjælden skive til fx. 4 K
Let at finde - ja måske til 4 K.... men prøv at finde den til under 2 K !
Som med Rolex - let at finde en perfekt Red Sub bare du betaler, men find en til en billig penge - svært!
Jagten er den samme...... og fornøjelsen også - i hvert fald for mig. Jeg var ikke en gladere mand den dag jeg købte min Sub til over 20 K end den dag jeg købte en underhånds Chronostop med box og papir til 6 K - tværtimod! - og jeg kunne nævne mange eksempler også indenfor Omega.
Jeg har før sammenlignet med at fiske. En skøn morgen at nuppe en flot bækørred på 30 cm kan være bedre end at nuppe en 50 cm havørred - det kommer an på situationen, personen og hvor fejlfri og køn fisken er - også!
Jeg kan vist ikke forklare det bedre, men det er lidt synd for vores hobby at penge bliver så altoverskyggende vigtige.
Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Seamaster 30
Årgang: 1962
Kasse: Rund, stål, flot stand med søhesten graveret i bag pladen!
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: hvid/beige textur med gyldne visere, timemarkeringer
Rem:
Caliber: 286 manuelt,
Caliber nr.: 19808605
Ref. Nr.: 135.003 -62-SC

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)