15-07-2010, 09:08 PM
KlausM Skrev:Jeg tror forklaringen på de store prisforskelle primært skyldes Rolex meget konservative holdning til produkt sortimentet og nyudvikling. De har holdt en stram linie på sports modellerne uden at kaste sig ud i et hav af limited editions og derved synes jeg de røde tråd er gået lidt tabt. Netop Speedmasteren kan forklares ved dette.Helt enig. Måske man kunne tillægge, at Rolex med sportsmodellerne i udseende og størrelse også generelt mere tiltrækker et lidt yngre og købevilligt samlerpublikum - og når først der er en gruppe - som mødes, og udveksler og og og - så gror det - også internationalt - - men givet, at den konservative holding og stramme linje er meget vigtig her.
Mvh
Klaus
Det kan være en stor fordel for spændingen, jagten og sammenholdet i en samlergruppe - skabe en hype - men kan også ses som en bagdel, at man må betale kassen for specielle skrifter og farver i varianter osv. - men det er jo netop i mine øjne en del af det at samle.
Man kan så være glad for at speedmaster ikke er fulgt med op - der er pt f.eks. en 145.012 der ikke ser så dum ud - til ca 16.000 kr på en vis side -
Jeg ville absolut gerne være Rolex samler, er bare for sent i gang, og en samling bliver for dyr for mig synes jeg, i forhold til de alternativer jeg er i.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)