14-07-2010, 10:28 PM
Baun Skrev:Men jeg forstår ikke lige at 50 K og op skulle være mere interesant eller for dan sags skyld seriøst.Det har du ret i. Hvis alle priser er OK, så er der masser af samlere på andet end Rolex, helt enig hele vejen. Argumenterede blot for, at det Mads G ser, er netop de der bruger ganske mange penge på SPORTS rolex over 50 K.
Seriøsitet hænger vel også sammen med at sætte sig ind i stoffet, søge særlige modeller, samlen visse serier, skiver, værker osv.
Denne fokus på at jo dyrere jo bedre og jo mere seriøst - er nærmest - usund!![]()
Det ødelægger jo nærmest den sunde og gode hobby med denne fokus på værdi målt "kun i penge" og ikke i passion, samlerglæde, særegenhed, kunstnerisk udtryk og specialiteter oma "værdier"
vh baun
Det er ikke spor bedre samlere end du og jeg, med mange billigere ure, men med fokus hos dig på Omega og hos mig på kronografer fra 1935-95 og Eterna - til lavere priser generelt.
Jeg tror det var udgangspunktet var en diskution om DS ville blive glemt, og det vil den næppe - da der er mange Rolex samlere i det prissegment - flere i antal end Omega samlere i det pris segment (50-200.000) og det kan sagtens være rigtigt i det segment.
De er ikke en tøddel bedre samlere eller mere passionerede end folk der samler billigere ure.
Mads var også lidt inde på hvad han mente var en samling (om jeg husker ret)
Hvornår den ene eller anden accepterer 5 eller 10 ure som en samling er hver mands sag – Jeg synes der i alle fald helst skal være en klar linje – og jeg har det lidt svært hvis det bare er 5 ure ure man kan købe i de fleste netbutikker – men det er bare min fornemmelse for jagt. Selvfølgeligt er det en samling. Som nye frimærker – komplet nye ustemplede fra 2010 er en frimærkesamling – men klub samlere vil nok hellere se årgang en komplet 1895 pænt stemplet. Det kan er en fornemmelsesag og alle former duer givet - jeg har fuld respekt for begge holdninger - men kræver selv jagt elementet.
Det kan opnås uden det bliver dyrt
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)