14-07-2010, 02:32 PM
Mads Gjødesen Skrev:Antallet af seriøse Omega samlere der vil betale 50-100 k for ét ur er stort set lig nul. Jeg kender INGEN. Tilsvarende kan jeg nævne de første 20-30 personer som har smidt +50 k for ét Rolex.Yes - just my point - så helt enig i størrelsesforholdet. Du kan dog internationalt sagtens finde Omega samlere der har ure til både 100.000 og 1 mio i større antal - men langt fra i det antal personer du finder Rolex samlere i niveauet over bare 50.000 stk.
Mads Gjødesen Skrev:Jeg aner intet om antallet af passionerede samlere på de forskellige mærker, men noget forskel i antal må der unægteligt være. Personligt kan jeg nævne 10 personer, der har Rolex sportsmodels passion, for hver én Omega sportsmodel passionist jeg kender
/Mads
Jeg tror ikke du kun skal se på sportsmodeller. Rolex har jo i nyere tid nærmest kun sports - og Omega samlerne ligger nok i høj grad helt tilbage i årene 1935 til 1970 - og dækker meget bredere end blot sports - se Omegamania som ex.
Det ændrer ikke ved at jeg tror du har ret i, at blandt alm. samlere er der mange flere der samler Rolex i prisklassen 50 t og op end der er Omega folk.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)