Klassisk eksempel på at vintage Rolex kan være giftig
Et fornemt ex på hvor farligt det kan være med dyre ure. Køber man vintage i 5000 kr klassen, begrænser prisen i sig selv lidt hvor meget der kan ofres på at svindle, men blir de dyrere så?? Jeg var hoppet i med begge ben på sådan en, hvis ikke det var fordi jeg ikke turde uden en af Rolex gutterne herinde i PB havde godkendt - men selv de/I kan vel snydes af foto.

Jeg har i anden tråd nævnt samme risiko for 50er kronografer med Valjoux 72C. Der er mange på bugten. De er givetvis i stort tal bygget op om korrekte værker, men kasser og skiver er ofte nyere, lavet ud fra navnet på broen, alle betegnet som Datora (efter Breitlings 72c vil jeg tro) og koster mellem 4-6 t€ i stål og ca 15 t€ i guld. Når man er oppe i den pris er det let for proff folk at finde værker og putte dem i kasser med nyere skiver så alt ser ud til at matche, og det er svært at skille fårene fra bukkene

Den viste Rolex er et skræk eksempel på noget der ikke bliver mindre af fremover og den slags må give en fortrøstning for fremtiden hos folk som Krognos og Mølbak, som via butik står inde for det de sælger.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Klassisk eksempel på at vintage Rolex kan være giftig - af hannover_dk - 17-01-2010, 01:54 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)