28-12-2009, 04:57 PM
Der er gennemført salgspsykologiske studier af hvordan et ur præsenterer sig bedst på annoncer.
Resultatet er det smilende ur, der bekræfter "smiley" teorien.
Som Magnum anfører bør datoen vise 8, der er et harmonisk og symmetrisk tal, med en god visuel udfyldning af datovinduet.
På det asiatiske marked er det også af betydning, at 8 betragtes som et lykketal.
I antiquorums Omegamania katalog, var rigtig mange af urene med "stort viser arrangement" fotograferet som nedenstående.
Hvorfor Omega reklamerne har kronografviseren parkeret på 15 eller 45 ved jeg ikke. Men tilfældigt er det ikke.
F.eks. et ur som chronostop har kun een hvilestilling for kronografviseren, og det er kl. 12.
Når man stopper "chronostop'en", aflæses den med knappen holdt inde. Når knappen slippes, springer viseren tilbage til 12.
Det har således været et bøvl, at få chronostop'en til at vise 45 sekunder, og altså ikke tilfældigt.
Med venlig hilsen - Geodoc
Resultatet er det smilende ur, der bekræfter "smiley" teorien.
Som Magnum anfører bør datoen vise 8, der er et harmonisk og symmetrisk tal, med en god visuel udfyldning af datovinduet.
På det asiatiske marked er det også af betydning, at 8 betragtes som et lykketal.
I antiquorums Omegamania katalog, var rigtig mange af urene med "stort viser arrangement" fotograferet som nedenstående.
Hvorfor Omega reklamerne har kronografviseren parkeret på 15 eller 45 ved jeg ikke. Men tilfældigt er det ikke.
F.eks. et ur som chronostop har kun een hvilestilling for kronografviseren, og det er kl. 12.
Når man stopper "chronostop'en", aflæses den med knappen holdt inde. Når knappen slippes, springer viseren tilbage til 12.
Det har således været et bøvl, at få chronostop'en til at vise 45 sekunder, og altså ikke tilfældigt.
Med venlig hilsen - Geodoc