Urdebatten / Urforum
Død mands...? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Død mands...? (/showthread.php?tid=73121)

Sider: 1 2 3


Død mands...? - Pierrot - 28-12-2009

Er der nogen, der kan huske, hvad man kalder den indstilling af viserne et ur står med i butiksvinduerne? Jeg mener, at det er noget med en død mands et eller andet.

På forhånd tak.

/R


Re: Død mands...? - jacob jensen - 28-12-2009

I østen mener jeg at folk tror på 10 min i 2 giver held derfor står ure til udstilling sådan men
jeg er ikke sikker Icon_question


Re: Død mands...? - hannover_dk - 28-12-2009

Jeg tror bare det er fordi det ligner en "smily" - et glad smil med stillingen 10 i 2? (samtidigt med at det ikke normalt dækker dato)

vh


Re: Død mands...? - pbr - 28-12-2009

Jeg synes at mindes noget om, at nogen herinde engang har forklaret, at visernes stilling "10 minutter i 2" bruges i udstillinger og på fotos, fordi det er i den stilling, viserne dækker mindst af skrivens påtrykte skrift og dato !!??

Men hvad stillingen "kaldes" kender jeg ikke noget til Icon_e_smile


Re: Død mands...? - guru13 - 28-12-2009

hmm. er der ikke 10.09 viserne ofte står på i reklamer og lign.?
Whatchmakers time.. hvad end der så menes med det!


Re: Død mands...? - baun - 28-12-2009

pbr Skrev:Jeg synes at mindes noget om, at nogen herinde engang har forklaret, at visernes stilling "10 minutter i 2" bruges i udstillinger og på fotos, fordi det er i den stilling, viserne dækker mindst af skrivens påtrykte skrift og dato !!??

Men hvad stillingen "kaldes" kender jeg ikke noget til Icon_e_smile


Det ville på Omegaer ofte dække mindre hvis det stod på 15.42....

men hvem vil købe et surt ur?

Jeg tror på John H. version af en smily - også!

vh Baun


Re: Død mands...? - Magnum - 28-12-2009

pbr Skrev:Jeg synes at mindes noget om, at nogen herinde engang har forklaret, at visernes stilling "10 minutter i 2" bruges i udstillinger og på fotos, fordi det er i den stilling, viserne dækker mindst af skrivens påtrykte skrift og dato !!??

Men hvad stillingen "kaldes" kender jeg ikke noget til Icon_e_smile

Det er den praktiske grund. Typisk står alle informationer på skiven kl. 12 og 6.
Det ser også pænest/harmonisk ud.
Jeg har engang lært at det hed "sympatisk tid"


Re: Død mands...? - Stinger - 28-12-2009

Og datoen er vist også sat til den 28, som idag. (eller er det d. 26?)


Re: Død mands...? - Magnum - 28-12-2009

Stinger Skrev:Og datoen er vist også sat til den 28, som idag. (eller er det d. 26?)

Jeg har lært "8". Det er det mest harmoniske og i Asien er det et lykketal


Re: Død mands...? - Geodoc - 28-12-2009

Der er gennemført salgspsykologiske studier af hvordan et ur præsenterer sig bedst på annoncer.
Resultatet er det smilende ur, der bekræfter "smiley" teorien.

İmage

İmage

Som Magnum anfører bør datoen vise 8, der er et harmonisk og symmetrisk tal, med en god visuel udfyldning af datovinduet.
På det asiatiske marked er det også af betydning, at 8 betragtes som et lykketal.

I antiquorums Omegamania katalog, var rigtig mange af urene med "stort viser arrangement" fotograferet som nedenstående.

İmage

Hvorfor Omega reklamerne har kronografviseren parkeret på 15 eller 45 ved jeg ikke. Men tilfældigt er det ikke.
F.eks. et ur som chronostop har kun een hvilestilling for kronografviseren, og det er kl. 12.
Når man stopper "chronostop'en", aflæses den med knappen holdt inde. Når knappen slippes, springer viseren tilbage til 12.
Det har således været et bøvl, at få chronostop'en til at vise 45 sekunder, og altså ikke tilfældigt.

Med venlig hilsen - Geodoc