27-11-2009, 10:56 PM
De nævnte modeller er basalt set de samme hvad angår kvalitet, finish og værk. 16600 er eller var Rolex dykkerur nummer ét idet den er vandtæt til 1220m. Jeg har den selv og synes det er Rolex bedste ur i det prisleje. Med det har meget med design og historie at gøre og ikke så meget funktion.
Explorer synes jeg ikke så meget om og det skyldes dels den ekstra viser der for mig ikke tjener noget formål og dels den blanke krans som jeg helst så var sort.
Hvis du med GMT'en mener ref 116710 skiller dette ur sig noget ud fra de andre idet den er opgraderet på flere punkter som de andre endnu ikke er. Den er også dyrere. Uret har et nyt kasse design og meget bedre lænke og krans.
Mvh
Klaus
Explorer synes jeg ikke så meget om og det skyldes dels den ekstra viser der for mig ikke tjener noget formål og dels den blanke krans som jeg helst så var sort.
Hvis du med GMT'en mener ref 116710 skiller dette ur sig noget ud fra de andre idet den er opgraderet på flere punkter som de andre endnu ikke er. Den er også dyrere. Uret har et nyt kasse design og meget bedre lænke og krans.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)