Urdebatten / Urforum
Forskellen på disse modeller! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Forskellen på disse modeller! (/showthread.php?tid=72950)

Sider: 1 2

Forskellen på disse modeller! - Aje - 27-11-2009

hej drenge..

Nu er jeg så småt begyndt at kigge på mit første rolex ur til mig selv, og disse modeller synes jeg er ret lækre,men synes de minder meget om hinanden, er der nogle kendere som kan forklare mig forskellen på disse ure..

Explorer 2 16570
GMT 11670
Sub 16610A

Håber virkelig der er nogen som kan fortælle mig lidt mere om dem, evt erfaringer med disse ure..

Re: Forskellen på disse modeller! - KlausM - 27-11-2009

Rolex har ikke en GMT 11670 men:

Foruden design er de basale forskelle:
Sub er vandtæt til 300m de to andre kun til 100m (så vidt jeg husker).
Sub viser tid på alm. 12 timers skala.
GMT har GMT funktion og kan derved vise tid i flere tidszoner.
Explorer viser tid på en 24 timers skala foruden den alm. 12 timers.

Mvh
Klaus

Re: Forskellen på disse modeller! - Mads Gjødesen - 27-11-2009

Mon ikke det er GMT 16710 der skulle stå?

Klaus har vist været godt omkring hvad forskellen er. Den ligger i designet og funktionerne, mens værkerne kvalitet og finishen er stort set identisk.

/Mads

Re: Forskellen på disse modeller! - Aje - 27-11-2009

Ok, 116710 tog jeg fra urværket? Ved ikke om der er en fejl der..
Men tak for svar, jeg var faktisk mest intereseret i værket,kvalitet, finish..
Men så vidt jeg har læst skulle explorer 2 ikke være så populær?

Hvad gør denne ur så populær: 16600, for den ligger i ca samme prisleje, nogen der ved noget om dette? El måske ejer et,og kan fortælle lidt om uret?

Ha en god weekend

Re: Forskellen på disse modeller! - Stenbukken - 27-11-2009

16600 er det udgået Seadweller var det du mente? Eller var det 16610 som er Sub'en med dato?

Altså Seadweller 16600, fandt også denne på urværket..
Kan se flere sælger den stadig...

Er det et bedre ur end nævnte modeller?

De nævnte modeller er basalt set de samme hvad angår kvalitet, finish og værk. 16600 er eller var Rolex dykkerur nummer ét idet den er vandtæt til 1220m. Jeg har den selv og synes det er Rolex bedste ur i det prisleje. Med det har meget med design og historie at gøre og ikke så meget funktion.
Explorer synes jeg ikke så meget om og det skyldes dels den ekstra viser der for mig ikke tjener noget formål og dels den blanke krans som jeg helst så var sort.
Hvis du med GMT'en mener ref 116710 skiller dette ur sig noget ud fra de andre idet den er opgraderet på flere punkter som de andre endnu ikke er. Den er også dyrere. Uret har et nyt kasse design og meget bedre lænke og krans.
Mvh
Klaus

hej KlausM

Hvad årgang er dit ur? Købte du det brugt?
Jeg ved ikke helt om jeg skal kigge efter NOS, eller en brugt model, er der specifikke årgange som er bedre/mere eftertraget end andre?

Mit er fra 1996 og er købt brugt. Du får meget for pengene ved at køb et pænt brugt eksemplar. Den største forskel er nok at der ikke er synlige huller i siden på kassens horn (til lænken) på de seneste årgange. Mange vintage Rolex fans vil nok mene at en Rolex skal have disse huller. Er man detalje fikseret er det lysende materiale på urskiver og visere fra før år 2000 (ca.) med tritium hvilket får en lys gul/brun farve med tiden.
Mvh
Klaus

Hvilke prisleje ligger de på?
Hvad mener du med det sidste du skriver- får en lys gul/brun farve med tiden, det betyder ikke skiven skal skiftes?