Forsikring i forbindelse med tab af ur
#21
Tio Malo Skrev:
Citat:Det var den smykkeforsikring jeg åbenbart også fik tilbudt, men afslog pga. pris, omfang af dokumentation og det faktum at den kun dækkede ét ur
Du kan nu faktiskt forsikre så mange ure og smykker, du har lyst til - men betaler 2 eller 2,5% af genanskaffelsesværdien i premie per år.
Jeg vælger ikke at tegne denne forsikring. jeg tror nu selv at muligheden for en skade er 10 x større end det at jeg mister uret pga. glemmelse eller simpel tyveri... (syv-ni-tretten...).
John

Ja det er jeg med på, men de ure jeg går mest med er typisk 50-75 k sager, som jeg ofte kun har i samlingen i en begrænset periode. Derfor ville en forsikring af mine brugsure blive både dyr (3-4 k årligt) og tidskrævende mht. løbende ajourføring af dokumentation, pga. udskiftning i sortimentet. Mine boks-keepers er der ingen grund til at forsikre, da de kun er på armen ved særlige lejligheder.

/Mads
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - af Tukjær - 01-11-2009, 04:06 PM
Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - af jacob jensen - 01-11-2009, 05:36 PM
Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - af Mads Gjødesen - 02-11-2009, 11:47 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)