Urdebatten / Urforum
Forsikring i forbindelse med tab af ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Forsikring i forbindelse med tab af ur (/showthread.php?tid=72813)

Sider: 1 2 3 4


Forsikring i forbindelse med tab af ur - DonWerner - 31-10-2009

Jeg læste for nylig policen på min indboforsikring igennem og opdagede til min forundring at den ikke dækker, hvis jeg skulle gå hen og tabe mit ur. Det synes jeg er lidt bekymrende. Kan sagtens forestille mig en situation hvor lænken eller en remstift knækker og jeg på den måde mister mit ur. Er det normalt at en alm. indboforsikring ikke dækker tab? Det gælder jo også hvis jeg eksempelvis taber min pung, etc.

Kan der evt. tegnes en særskilt forsikring som dækker den slags uheld?


Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - hannover_dk - 31-10-2009

Alle forsikringer jeg kender har det sådan. Om nogen kan tilbyde dækning mod at man taber et eller andet på gaden, det tvivler jeg meget på faktisk
vh


Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - DonWerner - 31-10-2009

Noget kunne tyde på at du har ret. Jeg har søgt lidt rundt på nettet, uden at kunne finde nogen som tilbyder den slags forsikring.


Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - TioMalo - 31-10-2009

Det kræver en tillægsforsikring.
Jeg er forsikret i Tryg og mod årligt premie af ca. kr. 200 har jeg fuld dækning for tabte smykker og ure.
Forsikringen dækker også andet - husker bare slet ikke hvad, jeg tegnede den 3 - 4 år siden for netop at have dækning i den slags skader som diskuteret her.
John


Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - DonWerner - 31-10-2009

Okay, 200 kr. det lyder da overkommeligt. Jeg må ha' fat i mit forsikringsselskab på mandag så. Tak for tippet John.


Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - TioMalo - 31-10-2009

No reason. Desværre, jeg kan ikke huske på stående fod den her tillægforsikringens navn (den har et Icon_e_wink og gider ikke at begynde at råde i mine papirer her en lørdag aften...). Men jeg tippede min tandlæge, hvis fru havde mistet en stor sten fra sin ring, om den samme forsikring, ca. tre - fire måneder siden. Han ringede til Tryg og forklarede sagen og fik tilllægsforsikringen tegnet (dvs. produktet eksisterer stadigvæg).
Prisen må du ikke hænge mig op for - det kan jo godt være at det er ca. 250 / år Icon_e_wink ... Tror faktiskt at det er koblet sammen med ens andre forsikringer i selskabet og max. dækning i indboforsikring.
Go´ lørdagaften - J.


Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - hannover_dk - 31-10-2009

Ja det er nok en såkaldt PLUS dækning, som ex dækker hvis ting falder ned af vægen uden grund, og som givet kræver alle forsikringer i samme selskab.
At den også dækker en tabt sten f.eks. viste jeg, men ikke at den dækker HELT tabte ting. (kræver jo en vis ærlighed hos brugeren med en sådan dækning, modsat en dækning af en tabt sten i et armbånd eller en reol der væltede af vægen)
Meld gerne tilbage hvis du har fået OK for en forsikring der dækker dig mod at tabe f.eks. et ur tak - det vil være ret nyt tror jeg - i alle fald hvis ikke de kræver at det er et registreret smykke eller ur - for så kan det mig bekendt lade sig gøre, men LAD HØRE

vh


Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - gufle - 31-10-2009

Jeg har lige af Danske forsikring gennem min inboforsikring fået dækket reparationen af min JLC, som jeg selv havde tabt, da jeg har tegnet en ekstra dækning.


Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - hannover_dk - 31-10-2009

Gufle Skrev:Jeg har lige af Danske forsikring gennem min inboforsikring fået dækket reparationen af min JLC, som jeg selv havde tabt, da jeg har tegnet en ekstra dækning.
Jep passer fint med en type PLUS dækning - det jeg venter spændt på er om de dækker hvis noget er helt - bare tabt - på gaden - og ikke en sten ud eller en rep af noget tabt, for den er klar nok. Jeg har da ingen grund til at tvivle på det findes, ud over at jeg ikke nogen sinde at have kunnet finde produktet, og det kan jo bare være min fejl - men vil glad høre om en konkret forsikring som dækker et ur der bare er tabt og borte
Jeg tror som tidl. skrevet, at den findes hvis man registrerer et helt bestemt ur/smykke - under en eller anden form, men ikke generelt, mod noget tabt

vh


Re: Forsikring i forbindelse med tab af ur - TioMalo - 01-11-2009

Yo Hannova - den funker faktiskt. Min kammi mistede sin Seamaster 300 på Roskilde (festival) og pga. min effektivt markedsføring havde han tegnet den samme tillægsforsikring hos Tryg og de dækkede hans ur (jeg tror han købte selv et lidt brugt fra vintageur som Tryg betalte - kr. 9.000 hvis jeg husker korrekt).
John
PS. Hos Tryg hedder det noget med "Dækning for uforudset skade" eller lignende...
Skal nok poste navnet her når jeg har talt med dem imorgen.