04-10-2009, 11:43 PM
Baun Skrev:Jeg sad lige og reflekterede:
En eller anden sagde: Når jeg er til urmøder, ser jeg stort set den samme bilpark som ved Bilka.... underforstået ursamlere er ikke specielt rige!
Ingen har modsagt dette (og det passer formentligt også), men det fortæller samtidig, at der er almindelig enighed om, at man kan vurdere en gruppes menneskers økonomiske formåen udfra deres bilvalg.
Kan man så ikke med rimelighed formode, at man kan det samme med urvalg.
Vi ser jo i denne sammenhæng bort fra os urtosser såvel som vi kan se bort fra bil tosser - for begge disse grupper, har jo priotiteret biler eller ure og derfor ofret flere penge end deres okonomoske formåen normalt ville indikere.
Hvis man ser på alle de andre.... så er et dyrt ur - eller mange penge for et ur vel over 5 K (ny pris)- svarende til en bil over 500 K (ny pris).
5% af bilkøberne køber biler over 500 K (ny pris)
og 5% af urkøberne køber ur til over 5K (nypris)
bare et gæt og en reflektion!
vh Baun
Jeg handler tit og ofte i bilka, og at dømme ud fra den bilpark jeg kan genkende derfra, er der hverken flere eller færre dyre som billige biler, end der i den almindelige trafik. Faktisk tror jeg samme mekanisme gør sig gældende blandt ursamlere/interesserede. Det betyder så at der er flest ursamlere med en gennesnitsindtægt, færre "fattigrøve" og færrest rige, -ungefähr. DK er et socialt land og der skal være plads til os allesammen og det er der også

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)