04-10-2009, 12:30 AM
Mads Gjødesen Skrev:Jeg betaler nu gerne penge for en oplevelse, der rent fysisk er kortvarig, men mentalt er langvarigDet behøver i mine øjne ikke være penge ud af vinduet. Jeg har nok den filosofi at det er bedre at banke sømmet helt i bund nu og da, og så holde lav profil på andre tidspunkter, frem for at vælge den bløde mellemvej hele vejen igennem.
Man kan spise på Jensens bøfhus fire gange og bruge 1.500 kr. på det, hvorefter det er glemt en måned senere. Man kan også droppe de fire ture og i stedet tage på én tur til Henne, Faldsled, Noma, what ever... Det er i mine øjne dyrt, men absolut pengene værd i modsætning til Jensens som absolut er spild af penge i mine øjne. Det samme gælder byture, ferier, biler, rødvin, ect. Det eneste det kræver er blot man sætter pris på oplevelserne![]()
/Mads
Helt og aldeles enig
Et dejligt ur skal sidde på en glad mand (eller kvinde). Man må ikke gå på kompromis med sin levestandard. Af den grund har jeg (kun?) haft råd til at købe ét kvalitetsur til hhv mig selv og min kone. Havde jeg penge tilovers når livets goder var betalt blev de brugt på et nyt ur. Men som sagerne står er der nogle grundlæggende behov for oplevelser som ikke kan undværes. Det behøver ikke nødvendigvis at være af den art som kun kan fås i en kælder i Istedgade.... men fair nok - jeg skal ikke dømme nogen

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)