02-10-2009, 09:48 AM
Mads Gjødesen Skrev:Jacob lad os begrave stridsøkserne og nej jeg anser dig ikke som værende underlagt Janteloven, men mener bare der skal være plads til alle typer indlæg uanset ur, pris og hensynstagen til folks økonomiske formåen. Der tror jeg vi er enige i?
Det er desværre typisk dansk at fokusere på hvad man IKKE har frem for at nyde det man harGiv folk en skattelettelse på 10 % af deres indkomst, og de lavstlønnede har 100 % fokus på at de kr/øre-mæssigt ikke får så meget ud af det som de højtlønnede, frem for bare at nyde de faktisk har flere penge til rådighed...
![]()
På udenlandske fora som Timezone, thepurists, VRF, ect. bliver der stort set aldrig snakket privatøkonomi. Så jeg ser det som et dansk fænomen.
/Mads
Det er korrekt at man i mange lande ikke "taler" om privatøkonomi - det er jo derfor, der også i disse lande, er er stort behov for at vise via bil, ur, hus mv. at man klarer sig helt pænt.
Det er lettere i DK - der fortæller man bare, at man har et ok job og betaler xx K i topskat selvom man har sat xxx K på ratepension. Eller man brokker sig over at man som offentlig ansat kun får xx kr selvom man har et kæmpe ansvar.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)