13-09-2009, 12:53 AM
Jeg synes at der er en hårfin grænse i dette emne, men man skal ikke glemme grænsen for så går det helt galt. Sidste år så vi fx. den hvide speedy. Fedt ur osv. og det var vidst 1970 eller 1971 de lavede efter årstallet. Det er et relativt lavt nr. når man tænker på markedet for Omega, men alligevel blev det ikke den store salgs succes for nogle forhandlere. I år så vi en måne tam for at markere at det var 40 år og her synes jeg at man voldtager ideen lidt for meget. Over 7000 ure blev der lavet og det synes jeg er syndt.
Jeg synes også at man skal tænke på hvilke materialer og hvilke værker man bruger når man laver limeterede ure for det er også en vigtig faktor.
Jeg synes at det er direkte latterligt når man virkelig kan se at producenten har fyret op for produktion så meget at der bliver produceret flere limiterede end hvad der bliver solgt af ikke limiterede.
Efter min mening er 1000 maks for stål ure og 1/3 for ædelmetal.
Jeg synes også at man skal tænke på hvilke materialer og hvilke værker man bruger når man laver limeterede ure for det er også en vigtig faktor.
Jeg synes at det er direkte latterligt når man virkelig kan se at producenten har fyret op for produktion så meget at der bliver produceret flere limiterede end hvad der bliver solgt af ikke limiterede.
Efter min mening er 1000 maks for stål ure og 1/3 for ædelmetal.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)