Rolex fortælling/Danske Rolex bøger
Tio Malo Skrev:Jeg har - gennem forskellige veje - nået til det, de fleste R-historikere satser på: En enkel forklaring at HW opdigtede navnet - uden nogle mystiske skjulte beskede eller referater.
Hvis man ser firma- og produktnavne i det forrige århundredskifte, er der en del ...-ex og ....-rex afsluttende.
Rolex havde produceret ure næsten 30 år på det tidspunkt HW købte Tudor i 1933 (jo, jeg skal nok komme med links - når jeg en gang har tid...).
Off Topic: Hagen Dazs... et andet glimrende eksempel af et navn som intet betyder. De opfandt det fordi "det lyder europæisk" (og derved fint og eksotisk på den fede måde i US).
Hilsen John
Jeg tror det er for simpelt at tro det bare var et navn. Alle der finder på et navn har en årsag efter mange dages grublen. Så der tror jeg stadigt langt mere på at han fandt det symboliserede noget eksklusivt - Det kan være Rolls Royce og Rex for konge eller alt muligt andet, men han har haft en årsag til netop Rolex

Jep Rolex var længe før Tudor - men spørgsmålet var, købte han han Tudor som navn, eller var det ham der gav det navnet Tudor, det synes jeg ikke man ser klart nogen steder - link meget gerne - jeg kan kun finde modstridende, men er slet ikke ekspert dér. Tudor skulle givet relatere til det engelske kongehus, og deres tudor rose

Allr navne har en begrundelse. Eterna (eternaly holder evigt osv) eller ofte ejerens navn skjult ind (Benrus) Enicar skabt af Ariste Racine stavet bagfra osv, en årsag er der altid til et navn. Jeg er sikker på at grundlæggeren af Häagen-Dazs også kan forklare hvordan han netop nåede frem til at det var et navn der gav referencer tilbage i tiden og viste godt håndværk
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Rolex fortælling/Danske Rolex bøger - af cardz - 30-08-2009, 02:34 PM
Re: Rolex fortælling/Danske Rolex bøger - af hannover_dk - 31-08-2009, 11:54 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)