Nyerhvervelse nr. 2 - Seamaster sub sec ref. 14389, cal. 268
pbr Skrev:
hannover_dk Skrev:............. og vupti så er man der - et ur fra 7/7-1950 - hvilket held Icon_e_smile

He he.................. det må jeg prøve - og den skulle jo så gerne sige "vupti - et ur fra 4/3-1960" !! Icon_e_smile

Uden at det skal ses som et "empirisk" bevis, så har jeg nu prøvet at regne mig frem til, hvornår værket i mit ur blev produceres og resultatet blev januar 1960.

Hvis man regner med 365 dage om året og uden hensyntagen til helligdage og udsving i produktionen, skulle det helt nøjagtigt være produceret den 6. januar 1960 (og regner man med helligdage og udsving, så ligger tidspunktet jo nok senere................ ca. 2 mdr. ? Icon_e_wink ) - spørgsmålet er så hvornår selve uret er samlet, hvilket jo er en ganske anden sag Icon_e_smile

Men da denne model, jfr. Omegas database blev produceret i perioden 1959-1962, så er det dog nogenlunde sandsynligt, at uret er samlet i 1960................ og det er godt nok til mig ! Under alle omstændigheder tror jeg næppe, at det kan tidsbestemmes mere nøjagtigt Icon_e_smile

Men under alle omstændigheder et sjovt lille eksperiment/tidsfordriv at hygge sig med, mens man venter på, at uret ankommer Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nyerhvervelse nr. 2 - Seamaster sub sec ref. 14389, cal. 268 - af pbr - 06-04-2009, 07:35 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)