11-09-2012, 10:24 PM
KimT Skrev:Pokerface Skrev:Jeg skal bare få justeret lænken, det regner jeg med min halvfar kan finde ud af da han også har et ur, løsne kronen (det ved jeg ikke hvad vil sige) håber jeg også han kan finde ud af, og justere uret er ikke så svært. Jeg ved ikke lige hvad det vil sige at "trække kronen"? :)Løsne kronen.
Da det er en screw down krone, skal den løsnes før man kan stille uret og trække det op.
Med trække, mener jeg at trække uret op manuelt.
Det er et automatisk ur, så du behøver ikke at trække det op manuelt ved daglig brug, men er det gået i stå, er det en god idé lige at "hjælpe" det lidt igang.
Er stadig ikke helt sikker på hvordan man gør når man skal løsne kronen :P Jeg må bare få en til at hjælpe mig hvis det er besværligt, men når jeg sidder med det i hånden kan det være at jeg finder ud af hvad det går ud på.
Er det sikkert at uret bliver taget i tolden? Kan man ikke være heldig at slippe igennem?
Hvis jeg så køber fra SeiyaJapan, hvor meget kommer uret så til at koste, med moms, told, fragt osv. af diverse tillæg. Nærmer vi os ikke 5 kilo?
Tusinde tak for de mange svar, det var meget mere end jeg kunne drømme om, og tak for lidt historie oveni hatten JoePete, og fede ure tilmed.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)