Die goldenen Zeiten sind vorüber
Morgan Jones Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Jeg tror du har ret Morgan. De klassiske mærker der købes af kendere tror jeg står stærkere end de mere flashy brands i den tunge prisklasse som RD og FM. Jeg har faktisk bidt mærke i RD brugtpriserne for nylig. De er godt nok bombet ned til ingenting. Man får faktisk rigtig meget ur for pengene. Et RD chrono fås for ca. 60-70 k. Uret har det ekstremt smukke Lemania 2300 caliber, der også findes i PP ref. 5070 som koster ca. 400.000 kr. Om man så kan lide udseendet er en anden snak Icon_e_wink Men føj for et lækkert værk og finish/forarbejdning er også high end.

/Mads

Yup. En interessant detalje - mange af de her meget dyre og meget nye firmaer financierer typisk forhandlernes lager. Jeg ved ihvertfald at det er tilfældet med FM og RD i USA. Den financiering er nok lige en tand mere besværlig i dagens marked - og til hvilke renter må producenten af med? Uha Uha. Det går snart galt.

M
ja det lyder UHA. Og den med at financiere forhandlerens lager er jo også tordnende besværlig, man må kun have det optaget til produktions omkostning tror jeg, og ikke tage fortjenesten før forhandleren har solgt, og hvad vis det ligger i 2 år og bliver ridset - og findes der en form for kommisions salg i det så forhandleren kan bytte usolgt 2007 kollektion ud med ny 2008 og hvad ved jeg. Den slags kan gå meget galt hvis markedet bremser
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Die goldenen Zeiten sind vorüber - af TR-DK - 03-02-2009, 07:22 PM
Re: Die goldenen Zeiten sind vorüber - af morgan - 04-02-2009, 10:58 PM
Re: Die goldenen Zeiten sind vorüber - af morgan - 05-02-2009, 03:15 PM
Re: Die goldenen Zeiten sind vorüber - af hannover_dk - 05-02-2009, 04:07 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)